Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Soffan - 29 oktober 2008 21:18

Nu skulle jag vilja be om att få gnälla en smula. Näsan är röd och jag är katastrofalt uttråkad. Har inte orkat att göra något annat än ligga still i soffan. Men om jag ligger ner kan jag inte andas riktigt på grund av nästäppan. O då hostar jag. Med tanke på vad jag just läst i tidningen så har influensan kommit hit... har inte tid med nån flunsa. Har inte drabbats av nått sånt sedan man fortfarande lyssnade på musik på stora svarta platta skivor... flunsa är inte min grej. Snabbt övergående snuva kan jag acceptera...

Av Soffan - 29 oktober 2008 10:26

Tar tillbaka det där med att jag ska äta rester, bli smal och bygga min ekonomi. Tänkte inte riktigt på hur jag lever min vardag. Jag äter ju lunch ute varje dag och jag är relativt säker på att mina kollegor inte skulle uppskatta om jag bad om "hundpåse" till dagen efter... haha... Skulle troligen inte ens få följa med dem och äta... lägger därför denna fundering på is ett tag till...

En till sak... De där med att lämna soffan, åka på konferens och bege sig ut i naturskön bygd förde med sig snuva. Befinner mig nu därför hemma i bästa "förkylningsuniformen"... mysbrallor, dubbla tröjor, raggsockor och filt... med tillhörande snytpapper. Väldigt irriterande förpackning föresten... slet o drog i plasten. Tog till sist till tänderna för att få hål på plasten... triumferande fick jag slutligen ut ett snytpapper.. för att sedan upptäcka att det i andra änden på förpackningen fanns en stor pil som visade.... "öppna här"... suck... påminner lite om gamla tidens smörgåsförpackning på SJtågen...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards