Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Soffan - 1 november 2008 20:55

Vet inte riktigt vad jag ska säga om kvällen tv-utbud… känns tungt eftersom jag dessutom varit med och betala två av kanalerna. Jepp… jag betalar tv-licens… och hyr dessutom film på den lokala matbutiken i min närhet när kanalerna jag betalar för inte har ett utbud som faller mig i smaken… som ikväll. Och nu kan man ju fråga sig vad jag då klagar över. Man får ju vad man betalar för… jovisst. Men i kväll glömde jag att ta med en film hem när jag köpte lördagsgodis. Så nu sitter jag här. Snälla… jag har säkert ”rätt” ålder inne… men fy för dansband. Men… Ska de bli nått konstruktivt av det hela så ska man säga något positiv när man gnällt färdigt. Så här kommer det… Tack snälla staten och svt för Play Prima. Nu kan jag ägna kvällen åt missade avsnitt av Höök i stället. Kanske inte en lika bra serie som flertalet utländska polisserier eller Beck men absolut duglig. Uppskattar dessutom att möjligheten finns att titta på diverse dokumentärer och annat som finns i arkivet hos svt som antingen sänts mitt i natten eller under vanlig arbetstid. Känns som om jag får lite mer valuta för pengarna…

Av Soffan - 1 november 2008 15:57

Tänkt vilka fantastiska saker man får se på tv om man håller sig inomhus en solig lördag, som det faktiskt varit denna Allhelgonadag. Underbart strålande sol och bara någon minusgrad. Idag var det i alla fall, ännu så länge, grisar som fångade mitt intresse i programmet ”Smarta djur”. Är normalt en glad och pigg köttätare som just nu idag inte kommer att äta vare sig korv eller fläskfilé… Dom var ju så smart och söt…. ”Läraktiga små rackare” enl en bekant som har erfarenhet av grisar sedan uppväxten. Jag har inte diskuterat ämnet gris med henne idag men om jag skulle göra det så skulle hon troligen raskt påminna mig om att dom inte alls är små och söt hela tiden utan till och med kan vara ruggigt stora och dessutom ilsken. Vi har ett gemensamt barndomsminne som rör just grisar… och äppelträd. Det var jobbigt att sitta i ett äppelträd en halv förmiddag med en purken galt som vaktade nedanför… och som omöjliggjorde alla försök att ta sig ner och hem i trygghet. Det var obekvämt men kanske främst genant… så tag lärdom… palla aldrig äpplen i en grishage.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards