Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Soffan - 2 november 2008 19:29

Hm... de blev visst lite snurrigt. Jag har inte hemtjänst men jag har grannar som har det. "Hemtjänstdamerna" som rusade in till mig hade lixom kommit helt fel. Däremot kanske jag skulle ha önskat att det funnits någon sådan tjänst när jag låg hemma och var sjuk och inte ens orkade att fixa mat. Men de får vänta. I många år förhoppningsvis. 

Av Soffan - 2 november 2008 17:53

Jahaja så har man alltså fått sitt första besök av hemtjänsten. Dom plinga på klockan och storma in igenom dörren. Gissa om jag blev snopen, jag hann ju inte ens ut till hallen. Undrar vad de hade för uppdrag. Kanske skulle ha passat mig ypperligt tidigare i veckan då jag hade feber och bara sussade och sov. Kanske hade de pysslat om mig, fluffat kudden och värmt lite mat. Men med min tur så var de säkert nått besök som innefattade sprutor eller nått annat läskigt. Föresten sånt kanske de inte gör längre. Tanterna, mina grannar, beklagar sig ofta över att hemtjänsten inte får göra något längre. Riktigt vad det innebär vet jag inte. Men jag har hört nämnas att duscha… de behöver man inte göra mer än en gång i veckan. Och sängen den behöver då bara bäddas ren en gång i månaden. Suck… hoppas att vi har ett annat system när det är dags att börja nyttja hemtjänst eller hemhjälp. Är inte så säker på att jag vill bo hemma när jag blivit gammal, klen och dement. En bonus med att inte bo hemma då är ju att man blir omhändertagen, har sällskap och att man får den hjälp man önskar… kanske kan man prata med någon också. Som har tid. De blev ett kort besök. De bad inte ens om ursäkt för sitt ”intrång” i min bostad. Känns som en ond föraning om vad som komma skall…


Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards