Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 november 2008

Av Soffan - 6 november 2008 19:50

Tror jag har ett av världens mest otacksamma jobb just nu. Eller inte bara idag – alla dagar. Varje dag går ut på att göra så få människor som möjligt missnöjd eftersom jag omöjligtvis kan göra alla nöjd. Skulle jag nu mot all förmodan lyckas med det omöjliga, att göra alla nöjd. Då skulle jag vara överflödig. Och gör jag sen fel, viket ju händer ibland, då hamnar det i tidningen… surt. Räcker inte med surt… de är dubbelsurt. Hm… jobbigt att berätta att jag gör fel ibland… haha… Och jag skulle dessutom troligen få sparken också på grund av att jag gjort mig överflödig samt för att jag överskridit alla tänkbara budgetar om jag gjort många nöjd. Blev rörigt det här. Är väl bara för mig att acceptera att jag aldrig kan göra alla nöjd hur bra jag än utför mitt jobb. Vilket ju dessutom är meningen…

 

Men eftersom jag gillar problemlösning så är jag väl på rätt plats ändå. Sen har jag ju förmånen att få ha sovmorron och fara på lärorika konferenser emellanåt. Som idag då miljöfrågor skulle diskuterar och jag dessutom fick den tvivelaktiga förmånen att inför en fullsatt sal få mitt jobb ifrågasatt… men de kändes rätt så bra ändå. Chokladpudding läker all knäckt självkänsla… Tänker strunta i att träna också… så de så.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards