Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Soffan - 16 november 2008 19:13

Jag är en slarver när det gäller mat. Gillar inte att laga mat och äter därför ofta lunch ute. Eller nästan alltid om jag ska vara ärlig. Däremot är jag noga med min frukost och lägger ner mycket tid och möda på att greja modell ”hotellfrukost” hemma på helgerna. Men det äts även frukost i veckorna trots att minuterna mellan väckning och buss är få och då det även skall hinnas med att bädda, duscha och kläs på kläder… Och eftersom jag nu anser frukosten vara viktig så vill jag äta en bra frukost. Har därför under många år kokat gröt på egen blandning. Det är en variant på havregrynsgröt, som jag inte gillar, och müsli som jag alltså då blandar själv med massor med olika frön. Eller i alla fall delvis eftersom jag bygger blandningen på en osötad blandning som man kan köpa.. en sån där smaklös och trist sak… men här kommer det ett sort MEN… det är baske mig inte lätt att fylla den med något sötande utan att dessa små goda fruktbitar innehåller E220 eller andra skumma och onyttiga E-kombinationer… Känns trist när man vill och försöker göra nyttig frukost utan tillsatser… som kontrast till utelunch och snabbmat…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards