Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Soffan - 23 november 2008 17:44

Att det kunde vara så knåpigt att trycka litografier visste jag inte. Men de har jag fått lära mig idag i samband med en utflykt till Stentryckeriet i Vikmanshyttan http://www.stentryck.se/ . Det har varit ”Öppet hus” på tryckeriet under helgen. Vet inte om det är något återkommande men jag vet att jag läst om det tidigare och sedan länge bestämt mig för att fara dit. Men med det som med så mycket annat så har det liksom inte blivit av tidigare. Idag eller troligen de övriga dagarna också har konstnärerna P Grön, Petra Sahlin och Anette Fahlberg varit där för att visa hur de P Grönjobbar för att färdigställa sina alster samtidigt som tryckarna visar hur själva tryckprocessen går till. En sten för varje färg… och om jag inte hörde fel så kunde de ta flera veckor att färdigställa alla stenar och färgerna om den färdiga bilden bestod av många färger… Jätteintressant i alla fall… och absolut värt ett besök. Priset för en litografi som tryckts på detta vis känns definitivt mer "lagom" nu… och det fanns fler än en som skulle kunna få komma hem till mig för att pryda mina relativt tomma väggar… Men idag fick jag nöja mig med ett vykort... kanske kan de bli en tavla senare...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards