Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 november 2008

Av Soffan - 24 november 2008 22:26

Har man en ny ljusslinga så har man och en ny slinga måste självklart genast monteras. Eller det är väl inte tal om nån montering utan snarare bara att linda lite kring räcket på balkongen. Dottern konstaterade att jag inte kunde hålla mig till advent… och det var ju en alldeles korrekt iakttagelse. Fast hon tyckte de blev fint. Tack för det... Blev även först av alla grannar med att pynta balkongen. Känner mig riktigt nöjd. Det känns dessutom som om det här pyntandet lite kan komma att kompensera ifall jag inte riktigt kommer att hinna med att ställa upp adventsstakar i fönstren till helgen i stället. Lär väl inte bli något gardinbyte heller... Hmm.. och ju mer jag nu funderar på min nya ljusslinga så har jag bestämt mig för att släcka den och vänta till advent med att tända den igen… ordning och reda. Men himla fint blev de i alla fall.

Av Soffan - 24 november 2008 07:16

Godmorgon blåsiga värld… men vart är snön? Det har knakat och brakat i huset i natt av stormen så trodde att de minst skulle vara någon decimeter snö nu. Det kommer ner något men mest fjun… Men man ska vara försiktig med vad man önskar sig… haha… Sen finns de ju flera saker att vara tacksam för en sån här dag t.ex att man inte befinner sig på en båt på blåsigt hav…

 

Min utlovade start med hemmamat har utvecklat sig väl. Slog precis av larmet på mobilen… men har, innan nu larmet påannonserar min tänkta uppstigning, hunnit med de flesta morgonbestyr samt kokat spagetti till mina pannbiffar utan lök… Gäller att gå ut hårt så här på veckans första arbetsdag för detta med hemmamat gäller naturligtvis inte fredagar då det vanligtvis serveras efterrätt på lunchställena. Gillar efterrätt… Men det är många dagar dit. Är nöjd med min insats idag med att ta med mat med hemifrån.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards