Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under december 2008

Av Soffan - 2 december 2008 13:52

Jag är officiellt totalt ointresserad av idrott… MEN…. jag är glatt överraskad och mycket nöjd över att Jonas Jacobsson tilldelats Bragdguldet. På tiden att man inte särskiljer prestationer utan ser de för vad det är. En idrottsprestation utöver det vanliga... oavsett… stort GRATTIS Jonas...

 

Gävlebocken är kvar och visste ni kära vänner att… "AC/DC bär skulden till finanskrisen" ”Rockbandet AC/DC kopplas nu till den finansiella krisen. Australiensarnas rusningar på topplistorna brukar sammanfalla med lågkonjunktur, konstaterar engelska tidningen The Guardian.” Visst känns det bra att veta… vilket klarlägganden… haha…

Av Soffan - 2 december 2008 10:58

Idag är det endast den värsta sorten av snålhet som skulle ha kunnat få mig att överge och lämna sängen. Jag har däckat totalt… nersnuvad av ett charmigt litet snuvigt dagisbarn. Var så matt i morse när jag ringde till jobbet att jag knappt mäktade med att tala om att de var jag… i det läget kändes utebliven lön som ett lågt pris… Nu många panodil och bisolvon senare kan jag både sitta upp och ha någon form av behållning av vad jag ser framför mig. Och jag är även benägen att hålla med min far och många andra som hävdar att dagisbarn är farlig för hälsan. Dom smittar värre än värst. Men vem kan motstå en pussande treåring… även om det råkar vara en snuvig sån….

Tror att lagom underhållning idag är att studera live bilderna på bocken i Gävle. Kan rapportera att den fortfarande är intakt... eller i alla fall för 20 sekunder sen…
Av Soffan - 1 december 2008 19:32

De finns jakthundar, vakthundar och hundar som gör hjälteinsatser i olika krissituationer… och så finns det skrivbordshundar… Den allra bästa modellen… och just en sån har jag haft på besök av idag medan matte och husse shoppa julklappar. Han har en viss förkärlek för att sitta på mitt reservskrivbord och kika ut i korridoren. Han skulle utan vidare kunna hoppa ut o dra ett sprinterlopp, men inte då. Skivbordet är så himla bra att spana från. KontorsvovveMen man kan även sova i den slitna besökstolen. Eller sova och sova… ett öga är hela tiden på span så att det inte kommer någon oinbjuden in på rummet. Bäst att hålla koll… freda rummet från andra kontors-och eller tekniknördar… man kan ju inte lita på att man får ha den gula gossenallen ifred annars....

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards