Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Soffan - 11 januari 2009 12:38

Filmen igår gav konstig smak i munnen. Den blev väldigt ”västerländsk”… så jag är besviken. Inte för att den inte va läskig och obehaglig utan för att jag förväntat med mer… en seriösare film kanske…. Strunt samma. Den tog bara ca två timmar av mitt liv. Har både sett och gjort mer värdelösa saker som tagit betydligt mer tid av mitt liv. Skulle tro att nedmonterandet av min fina julgran kommer att betydligt mycket mer tid i anspråk än gårdagens film. Granskrället växer var jul så att den usliga kartongen som den levererades i inte längre passar, på långa vägar… i alla fall inte utan en gnutta våld. Samtidigt är det med sorg jag mölar ner den i kartongen… tycker nämligen att det lyser så fint av den. Vilket även får mig att tänka på en grej jag läste på en annan blogg… och som jag stal rakt av… då det kändes rätt träffande och viktigt efter allt frossande i mysbelysning…


"Den 28 mars klockan 20.30-21.30 släcker privatpersoner, organisationer, företag och städer över hela världen ljuset under en timme. Earth Hour är årets största globala klimatmanifestation och startskottet för det viktiga arbetet inför FNs stora klimatkonferens i Köpenhamn i december."
Källa: Världsnaturfonden

» Världen och svenska kungen släcker en timme för klimatet
» Läs mer om Earth Hour och anmäl dig här!

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards