Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Soffan - 1 mars 2009 22:47

Igår hade jag alldeles blankt, fint rakt hår… och vad händer efter en liten enkel hårtvätt… joo… det banka fina håret har förvandlats till ett virrevarr bestående av minst en miljon lockar… som vanligt alltså… Så utrustad med plattång tänkte jag mig att utplåna en och annan lock… men hur mycket det än fräser och ångar nog tusan är lockarna kvar… Känns som om det bara är att kapitulera inför arvet… och de är ju så fint med självfall och lockar… haha… och brännmärken på öronen…

Av Soffan - 1 mars 2009 18:35

Ungefär samtidigt som vasaloppsåkarna hade stakat halva loppet… knallade jag och vovven ut. Jag försedd med blommiga täckbyxor för att trotsa kylan och lilla vovven skuttande bara för att det är skoj ute. Nu visade det sig att det inte riktigt var så kallt ute som jag trodde. Pillade på termometern och fick det till minus 17… men de var visst ”bara” minus 13 som i går kväll igen… 17 var det nog inatt… Men de var i alla fall skönt att vara riktigt varm så de blev en långpromenad. Den första på ett bra tag… hade kameran med också.. men det är himla svårt att fota något överhuvudtaget med en skuttande hund som jagar snöflingor, stora vantar, koppel och hundbajspåse i handen…

Vill även passa på att klargöra... blommiga täckbyxor är fint... så de så...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards