Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Soffan - 6 mars 2009 20:29

Ju tröttare jag är ju mer ogärna lyssnar jag på reklamradiokanaler.. och som en följd av min trötthet förvandlas jag till en samhällsengagerad P1 lyssnare som blir näst intill odräglig för min omgivning… Måste nog dessvärre erkänna att mitt engagemang även drabbar utomstående… tex. tjejen i syaffären. Men det är så himla svårt att låta bli att dras med i de ämnen som avhandlas där… det är ju lixom inte som att lyssna på reklamradio eller läsa nyheterna på våra två dagstidningar, dom som mer ägnar sig åt kändisreportage. Var kanske dessa sidor hos mig som gjorde det så enkelt att inte bli civilekonom… utan att istället läsa kulturgeografi och statsvetenskap… vilket är lagom obegripbart och flummigt. Det är inte så många som riktigt vet vad man är då… "och vad ska du bli då?".....vilket innebär att man är det man har lust att vara…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards