Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Soffan - 14 mars 2009 15:33

Hem och mellanlandar mellan påhälsningar, promenader, shopping och källarbesök…. och det luktar fortfarande illa sen i morse. Brödrosten fick en knäpp och kolgrillade mina rostmackor… Luktade ända ut i trappen så jag är glad att inte grannarna började släpa sina dyrgripar i trappen och ut på gården… Men brandvarnaren pep inte i alla fall… men de luktade galet illa… så även mackorna hamnade i komposten… Brödrosten lever farligt… den får en chans till i morron på morron… grillar den mina mackor då… då blir de tippen… Känns viktigt att brödrosten vet skillnad mellan rosta och grilla...

Av Soffan - 14 mars 2009 09:29

Är tacksam över att ingen, efter gårdagens inlägg, upplyste mig om att mitt skrivbord alltid ser ut som ett katastrofområde… För ”så här är det”… det tar en massa onödig energi att hålla ordning på bordet också… man kan lixom vara effektiv ändå, trots röran. Sen finns de ju de som säger att ett rörigt bord är stressframkallande. Och bara för att få det sagt… effektiv är ett relativt begrepp… Har nog egentligen mest bara problem med de lappar jag spillt blomvatten på… är dom små, lapparna alltså, så krullar dom ju ihop sig och texten försvinner… typ viktiga telefon nummer och sånt… Har för övrigt, för första gången någonsin tror jag, slängt välmående blommor… hade två julblommor kvar som var fula, men levande… men nu är de i komposten… synd för dom…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards