Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2009

Av Soffan - 22 mars 2009 09:14

Att byta söt yoghurt mot trist fil har visat sig vara inte helt utan komplikationer… Har nu hällt fil i både omelett och te… Förpackningen är alltför lik mjölk…

Av Soffan - 21 mars 2009 16:56

Pedometer heter det, och inte stegräknare… jag har nu fått loss den ur förpackningen. Det medföljer pedometer, batteri, skruvmejsel, band och en bruksanvisning. De står inget om förstoringsglas… men de skulle behövas för att läsa anvisningarna. Men jag gör väl som vanligt… går på känn… tills jag hittat terminalarna… ser ju rubrikerna i alla fall. Ska trycka in steglängd, vikt… hm… och tid. Den ska nämligen hålla koll på mig i sju dagar bakåt hela tiden oxå. Kommer troligen att ångra detta köp lika mycket som min våg… Nu är det dessutom dags för lördagsgodis… veckans livselixir…

Av Soffan - 21 mars 2009 14:02

Har haft spenderbyxorna på idag också… efter att ha varit på tur med min far då vi egentligen letade tyg till hans senaste inredningsprojekt, hann vi med både tapet-, kläd- och antikbutik. Men de var inte då pengarna rann iväg utan senare. Vilket var tur… för de finaste jag såg då var ett skåp för ca 30 tusen… suck. Men skåpet får vara ett tag.. behöver nog en herrgård innan också… Däremot har jag köpt mig en stegräknare som funkar även tillsammans med mysbyxor… och en kokbok, vilket kanske var lite onödigt eftersom jag knappt lagar mat…

Av Soffan - 20 mars 2009 21:09

Sitter och dumstirrar på min lilla dator… blir knäpp på alla användarnamn, domännamn och annat trams. Kan jag hjälpa att jag glömt bort mitt lösenord, eller… Är rent av förolämpande att den lille fan inte samarbetar. Tur det är lördagsgodisdag i morgon så jag får göra något åt sockerabstinensen… 

Av Soffan - 20 mars 2009 18:34

Tulpaner i rummet, tulpaner i köket… åhh… de är så fint. Har en hel kasse med fina kläder med mig hem också. Gillar att storma in strax innan stängning och yra runt och låta expediterna jobba… dom letar – jag provar… blir jag nöjd, ja, då blir de köp… och de blev jag idag. Riktigt muntert nu, i alla fall så länge som jag låter bli att fundera över min jättefina gröna tulpanvas som av någon outgrundlig anledning föll i onåd i höstas. Den förpassades då till någon insamling… både vill ha och behöver den nu…

Av Soffan - 19 mars 2009 20:39

Om man skulle gradera roligheten i att äta nyttig mat.. då blir de inte många grader… Roligare var det däremot att gå och titta i de lokala inredningsbutikerna med dotter o mamma idag. Himlars vad mycket fint det finns. Om jag bara inte var så långsam i mina beslut och genomföranden så skulle jag kunna tänka mig att riva ut allt, tapetsera om, dvs se till att någon annan gör det, och fylla upp rummen ett efter ett med nya fina vita saker och massor med lull lull. Fina byttor och krukor och hängare och allt annat man kan tänkas behöva… Men ingen fara… jag ska fundera länge än… men fint skulle de allt kunna bli i alla fall…

Av Soffan - 19 mars 2009 16:22

Har besök av en 4 kilos mjukisdjurslaktare idag när hans matte och mormor är och shoppar. Tror vovven tycker det är ett viktigt jobb att freda rummet…  men det är jobbigt också. Finns så många retstickor i korridoren att läxa upp… och många att gosa med också för den delen… 

Av Soffan - 18 mars 2009 22:01

Till mitt försvar för dagens ”ondhet” måste jag bara få säga att… jag fick himla mycket gjort idag, andra också, utan att förstå varför. Så därför tror jag att många kommer att sova gott i natt eftersom jag förmått dem att ta tag i en massa gamla ärenden… Det är inte bra att ha saker ogjord alltför länge… om inte annat så hamnar det blomvatten på lapparna… och då vet ju alla att; ju mindre lappen är… ju mer svårläst blir den. Men det betyder inte att man kan strunta i den… Behöver jag berätta att jag inte riktigt ätit än… mackan var slut… Kom just att tänka på att det kanske bara blir jag som sover gott… de jag drabbat idag har ju egentligen mest bara fått en massa besvärliga uppgifter av mig som de kanske måste fundera på i natt… om så är fallet… förlåt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards