Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Soffan - 30 maj 2009 20:27

Det har varit så varmt och skönt idag att jag tillbringat hela dagen på balkongen. Balkonggrannen knäckte mig visserligen med att upplysa mig om att han minsann tagit årets första dopp… hm… han är ju badkruka… och vad gör det då mig till? Jag har i alla fall finare blomlådor än honom… så de så… Ertappades även mer eller mindre sovandes på balkongen av fikasuget främmande idag… är ju så skönt att sova ute… officiellt läste jag bok… Men fika tackar jag aldrig nej till så M och jag promenerade ner till den lokala butiken och inhandlade glass och bulle… och så tänkte vi lite på våra mammor till i morron också... Men det är ju en överraskning…

Av Soffan - 30 maj 2009 08:02

Vaknade alldeles förtidigt idag… Har redan bestämt vilka blommor som ska följa med hem till dottern för att planteras om i balkonglådor och i hänggrejen, som är ful, men som får duga. Frukosten är inte påbörjad, går väl kanske inte att säga att det var tv´ns fel, men nästan. Tycker det är trivsamt att kolla lite tv på morron när jag vaknar, mjukstarta lite. Och då är den eller snarare dom död. Blir inge tv i dag. Eller i alla fall inte nu på morron till frukosten verkar det. Så därför är nu blompysslande i full gång och jag har redan övertygat en geting om att den kommit fel och fick den utan våld att lämna lägenheten. Radion skrålar, till grannarnas stora glädje. Men dom brukar faktiskt kommentera att det är så trevligt att höra att jag är hemma… haha… och ironi… de begriper jag då inte… hehe… Nä, nu ska jag besöka den lokala matbutiken och stressa på dem så att jag får nygräddade mackor till frukost…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards