Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2009

Av Soffan - 10 maj 2009 16:01

Förra rubriken borde snarare varit... "Man ska inte kasta råtta i glashus...".

Nu är det nedrans marknadsgodiset slut... eller nära nog i alla fall och jag mår pyton. Måste nog lägga mig och sova middag, igen... eller ska ta med mig min nya bok. Sen får tiden utvisa hur många sidor jag hinner innan jag vilar middag... Har varit och inspekterat min rabarber oxå... eller kanske inte riktigt mina men jag tänker i alla fall tjyva dem till paj och kanske lite kräm oxå... och dom växer så bra så. Precis som väntat...

Av Soffan - 10 maj 2009 12:56

Lilla vovven har nu helt klart för sig att han inte kan forcera glaset i växthuset. Men han har ännu inte riktigt klurat ut att läskiga råttan, som han så gärna leker med, inte kan det… Han sitter så ivrigt på utsidan och väntar att pappa, som befinner sig inne i växthuset, ska kasta råttan långt så den måste jagas över gräsmattan. Själv äter jag fortfarande på marknadsgodiset… eller snarare marknadsfikat som jag köpte igår. Försökte bjuda ut det redan igår men det är så mastigt att det går inte att äta slut på det verkar det. Men nötter och mörk choklad ska ju vara nyttigt… och gott är det ju oxå…

Av Soffan - 8 maj 2009 22:30

Det viktiga mötet klarades av nästan utan fadäser… eller de var i alla fall inte jag som stod för dem… tack och lov. Eller det får jag väl läsa i tidningen om nån dag… Ogillar dock tjat till den så milda grad att jag repa humör… grrrr… Därför var det så himla skönt att avsluta eftermiddagen i trevligt sällskap… utan tjat och med mängder av onyttigt gottis… Men nu är jag så trött att jag skulle sovit för länge sen om det inte var för att jag ska titta på Generation kill

Av Soffan - 7 maj 2009 20:27

Har nyss kommit hem från ett möte, fick lov att vara den ”onda” idag. En roll som säkert många tycker passar mig som en åtsmitande galonkostym… men jag kände mig faktiskt lite dum… De tokiga var att det blev så stressigt innan att jag blev utan mat… så jag va nog lite grinig på riktigt oxå.... Men nu är det äntligen dags för mat…. Men hur vet man om burktonfisken är för gammal för att äta? Vill betona att den inte är grön eller luddig… och att den har befunnit sig utanför konservburken ett okänt antal dagar men under en vecka… bara undrar. Har en rätt viktig dag framför mig i morgon och vill ju inte bli kräkssjuk… Men just nu är jag så hungrig att jag chansar... smakar inte konstigt i alla fall... än....

Av Soffan - 5 maj 2009 16:53

Läste idag en artikel om hur man ska lura sig själv att äta mindre…  och jag är nu i det stadiet att jag testar allt… eller tja… kanske inte allt… svälta är inte min grej… och lördagsgodis är ett måste…

Ät vid matbordet… ok… jaha… det är möbeln i köket som jag förvarar blommor och tidningar på… får testa det... 
Hoppa över lightprodukterna… inga problem… de va länge sen…
Satsa på en nyttig förrätt… hm… för rätt… går de lika bra med efter rätt?
Servera i köket… de är det där lilla rummet med blomfönster  och vatten till skillnad mot det lilla rummet utan fönster…
Dela upp jätteförpackningen…. inga problem… bara de inte gäller choklad….
Sitt bredvid rätt person… åhh… jag visste att det var ett misstag att separera från Frasse… längtar så efter dig nu… så du vet….
Ät mat som lämnar "spår"… de gör väl alla mat om man nu inte hittar något ute i naturen att äta… eller.. ?


Ska i alla fall göra mitt bästa... dvs äta stillsamt sittandes i köket vid köksbordet ätandes små nyttiga portioner av ickelightprodukter som skräpar... med blommorna som sällskap...

Av Soffan - 3 maj 2009 18:15

Tyckte pedometern hade jobba lite för lite under helgen så jag drog mig ut på en liten promenad i stadsmiljö… och fick skavsår på ena hälen så att nu kan jag inte ha skor. Blir putt över att skor, som mina hälar gillat i över året, plötsligt bara blir kinkiga och surar och skinnflår mig… Det gör ju för tusan ont. Sen har jag ett till i-landsproblem, kan inte bestämma mig för vad jag ska äta idag… för att istället för att köpa mat så köpte jag en ny bok, Brida, skriven av Paulo Coelho, innan jag fick skavsår… Men det blir väl till att samla sig och halta till den lokala butiken som håller mig mätt och glad…  

Av Soffan - 2 maj 2009 08:46

Morgonpigg och rask… deklarationen blev just klar och blommorna har fått sin dos av livselixir, dagen till ära spetsad med lite extra näring. Jag fuskade ju igår kväll med lite, men mycket exklusivt fredagsgodis. Vilket ställer till vissa problem idag när det är lördag och dags för lördagsgodis… vilket kanske inte är något jag borde fundera över innan jag ens ätit frukost… återkommer med andra ord om detta senare… eller en annan dag. Går heller inte längre att fuska sig undan städning, tvätt och läsning… så nu jäklars, idag e jag på gång… Men först ska jag äta lite god helgfrukost…

Av Soffan - 1 maj 2009 22:40

Det har varit många förstagrejer idag den första maj… haft närkontakt med årets första fästing, fikat i växthuset för första gången, suttit ute i kvällssolen på lilla 1,8 balkongen, gått barfota ute också… vilket säkert blir ett ”första” som jag kommer att ångra… Men bortsett från det sista och det första så kan man väl inte begära mer av en första maj. Sista april var oxå bra för den delen. Det pratades så mycket på radion om tynande manskörer inför majbrasefirandet och då insåg jag att jag faktiskt inte ens visst om det fanns en manskör i lilla hemorten. Men se de gjorde det… och åldern såg ut att stämma med de antal år de stått på Rådhustrappan och sjungit in var vår… och de hade de gjort i många år…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards