Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Soffan - 19 juni 2009 22:32

Humöret vart bättre, vädret likaså. Fast vädret låg många timmar efter mig och min frukost bestående av macka från den lokala butiken… Lyxigt värre att knalla mindre än 100 meter och utan att baka, få äta nygräddat bröd. Men jag har fikat också… me mamma o moster… Nått jag funderade över då är varför alla ickekaffedrickande människor blandar så jäkla stark saft. Det blir ju inte godare för att det är starkt… Ingen skugga över dem… de var inte de som blanda saften… de bjöd bara på trevligt sällskap. Men stark köpesaft är aldrig god…

m ställde tidigare en fråga till mig… vad jag skulle ha min persilja till… måste be om att få bli skyldig svaret och återkomma, senare. Har faktiskt inte en enda aning om hur jag tänkte när jag köpte och plantera persilja. Äter ju inte ens persilja… måste vara nått grundläggande primitivt odlarbeteende som plötsligt slog till när jag var på handelsträdgården…

Men oavsett att det regnat hela dagen ända tills sent på kvällen, när faktiskt solen dök fram… så har det varit en bra dag och midsommarafton… har till och med tillfredställd pedometern med 10 000 steg…

Av Soffan - 19 juni 2009 07:36

Vaknade alltför tidigt i morse undrandes över om det hette Nykoppa eller Nykroppa… Jag har aldrig varit där och har inga planer på att fara dit… så det spelar ingen roll överhuvudtaget vad de heter… Somnade i alla fall om som tur var. Vaknade i lagom tid nästa gång, enligt mig haha… Stapplade med öm rygg upp och ut på balkongen för att om möjligt rädda mina icke simkunniga balkongblommor från en snabb drunkningsdöd i sina blomlådor utan dräneringhål i botten… Det regnar alltså på lillebrors födelsedag tillika midsommarafton… och är de inte lite onödigt när så många barn har nya fina kläder som de vill vara fin i idag när de ska skutta som små grodor runt majstången. Nu känner jag att börjar surna till lite… de droppar regn om håret än… är nog på bättre humör efter frukost….   

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards