Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2009

Av Soffan - 13 juni 2009 10:38

Trädgårdsdag i föreningen…. Det spöregnar och parasollet behövs inte, däremot behövs paraply och därmed håller jag mig inomhus. Är lite ynkig efter två värstingmåltider igår också. Först grundade jag med lite konferenslunch… sen på kvällen blev jag bjuden på en något försenad men helt fantastisk morsdagsmiddag… Nu förstår jag varför man ibland måste boka bord i vår lilla stad. De var gott och så välsmakande att min fnuttiga vardagskost nu känns helt… fel… Stort tack till B, M och P.

Av Soffan - 10 juni 2009 21:53

Det är tröttsamt med regn och taklös balkong. Mina blommor som ska bo utomhus har fått flytta in och står nu överallt och dräller blad. Flera morgnar när jag vaknat alltför tidigt har jag dock ertappat solen med att skina… men när det varit dags att vakna på riktigt… ja, då har det ju bara varit grått och blött ute. Kanske bara drömmer om sol och värme. Men det är svårt att göra annat när de är så jäkla kallt inne att jag måste sova med raggsockor för att inte frysa så tänderna hackar. Vill ju bada och slappa i skuggan av ett parasoll... nu…

Av Soffan - 6 juni 2009 20:15

Idag är minsann stor M slarvig. Tycker hon borde ha ringt och sjungit för mig… ”- för de e svenska flaggans dag… och den enda som sjunger de e jaaaaaaag….”. Jag vet att hon e bra på det och speciellt just den lilla sången… haha. Men bortsett från det så har det varit en kanondag idag, omväxlande. Tidigt i morse blev jag uppskrämd av en skuttande liten älg… någon timme senare var de dags för nästa skuttande älg… Och en sån här dag bör man ju fika, så det blev dammsugare, dagen till ära – gul o blå… och havrekakor utan e-innehåll… Varmt och gott va de i växthuset också… precis lagom både till att fika, läsa bok och sova en stund. Väl hemma, mellan tvättandet, var de dags för film som dottern tyckte jag skulle se… den var bara så sorglig att jag inte kunde lämna tillbaka den riktigt i tid… tårarna rann ju hejdlöst… Tro vanlig blodskvättande våldsfilm är mer min grej… men tack ändå. Men nu ska jag och vovven, som just kom på besök, kolla på sött vampyrmys… Just ja, klev ju genom en brygga idag oxå... suck...

Av Soffan - 4 juni 2009 17:49

När det gäller bilar brukar man ju prata om ”rattmuff på – rattmuff av”… hemma är det istället ”tjocktäcke i – tjocktäcke ur”… Men det verkar som om jag gjorde ett stort misstag i helgen. Det är ju inte sommar längre. Känns inte ens som vår. Känns faktiskt bara skitkallt utan tjockaste vintertäcket i sängen. Har ju fått lov att dra på strumpor igen också… Lurad är väl vad man är… Sen det här med arbetstidsförkortning på kontoret… jo tjena… skoj… varför nu? Är ju ensam här sen flera timmar… Vore bättre att sluta tidigare på vintern när det är mörkt och eländigt… typ som idag… Tror det är dags att sluta sura nu… det haglar i alla fall inte idag. Åh så ett stort GRATTIS till lilla M som nu har sommarlov och bra betyg!

Av Soffan - 2 juni 2009 21:07

Förbaskade bok… har idag lärt mig att det är dåligt eller i alla fall mindre bra att lyssna på känslosamma eller upprörande böcker i bilen… Det är svårt att köra bil när ögonen är tåriga… man se så illa då… Men det går bra att fokusera på lyssnandet, nästan hela tiden, så jag biter ihop och fortsätter lyssna i stället för att läsa… trots tåriga ögon… Sen är de ju så att jag fuskar lite med att läsa en annan bok hemma i soffan oxå… Just nu är det Låt den rätt komma in som upptar min tid hemma... och Tusen strålande solar i bilen.

Av Soffan - 2 juni 2009 18:24

Googlade totex… ser ut att jag får krypa på knä och rensa ogräs i alla fall… förbjudet sedan 1989... och de är ju ett tag sen... återfinns tydligen i dricksvatten idag... Låter inte så bra...

Av Soffan - 1 juni 2009 20:20

Hann bara kliva ur bilen idag innan jag informerades om att det fanns glipor i asfalten kring piskställningen… o de frodades ogräs där. Kan inte direkt påstå att jag kände mig superintresserad bekymret, hade snarare svårt att hålla mig för skratt. Jag var inte riktigt upplagd för den riktiga verkligheten, den som handlar om ogräs. Håller på att lära mig att lyssna på talbok. Fick rådet att börja träna i bilen… vilket funkar betydligt bättre än alla andra tidigare försök då jag plötsligt upptäckt att jag t.ex stått med manual och programmerat nån ny teknisk pryl… utan att längre höra på vad som kom ur lurarna… En gammal arbetsskada kanske… haha… Boken är i alla fall mycket… vet inte vad jag ska välja för ord… fängslande… Och föresten vad gör lite ogräs… Suck... Finns totex ännu eller är det totalförbjudet??

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards