Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Soffan - 11 juli 2009 21:37

Hallen blev så fin så… Taket är målat, några dörrkarmar också… och tapeten är uppe, nästan… tyvärr hade jag räknat lite för snålt på tapeten… så det är inte riktigt klart än. Men det gör inget för det kommer att bli klart. Och med tanke på hur mycket som blev gjort redan idag så har förutsättningarna att bli klar denna sommar ökat rent makalöst. En till tapetrulle är på gång och garderoberna utvalda men inte hemburna. Sen kommer ett knivigare projekt; golvlister. Dom försvann någon gång för några år sen när golvet byttes ut… och har lyst med sin frånvaro sedan dess… Kanske dags för en efterlysning…

Åhh… regnat har de gjort så de dåna… solen fega ur och drog sig tillbaka... men de gör inte så mycket de heller... för jag har så fina gummistövlar…

Av Soffan - 11 juli 2009 09:07

Officiellt inleds semestern inte förens på måndag… men vad kan man säga… jag är nöjd, solen skiner om än något blygsamt, även idag. Och jag går ut hårt så här på en lördag morgon… har på nolltid lyckats riva ut alla saker ur hallen. För här ska det grejas och göras fint. Har funderat i några år men nu är det på gång… Tak ska målas, tapeter ska upp och garderober ska införskaffas och monteras i hatthyllegluggen som aldrig går att få ordning i.

Har även sorterat högen med ”olästa böcker” i läsordning… eller är lite tveksam ändå angående vilken jag ska starta med… men det löser sig nog till kvällen… ser heller inga problem med att läsa flera böcker samtidigt...  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards