Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Soffan - 12 juli 2009 18:47

Blev en trivsam tripp till skogen… knappt något regn och inga fästingar, vad jag sett än, och inte minst… hembakat fika i växthuset. Passar precis in i min helgdiet, att äta allt gott jag kommer över. Hann med en snabblektion i konsten att överföra bilder från kamera till dator också… Skoj när bortgivna presenter kommer till användning... Ska ta tag i mitt fotande också nu när jag har tid.

Passade på att hämta hem mina pelargoner också som vart på sommarkollo och vuxit till sig. Få sen nu om dom vill trivas lika bra på fågelholken som ute i ett land bland sallad och rädisor. Är rädd att dom blivit lite bortskämda…

Men nu är det väl så att jag inte kommer undan att städa slipdamm från hallen längre. Måste torka golv och kanske, ve o fasa, ruska mattor… Vilket jag ju naturligtvis gör ute nere på gården… men inte vid piskställningen för då kan jag ju gå sta och se ogräset som jag uppmärksammades om för några veckor sen… För om jag inte ser det kan jag ju tro att det vissnat bort redan… och alltså inget problem längre...

Av Soffan - 12 juli 2009 10:13

Utrustad med gummistövlarna jag skröt om igår… ett par fina gröna låga Tretorn med rosa foder och snörning… inköpta på Granngården… ska jag bege mig ut i våtmarkerna som omgivningen nu mera mest kan liknas vid. Dags för skogsbesök och förhoppningsvis fika. Hade dem föresten på mig till kontoret i fredags… kändes jätteärtigt och passande när det var dags för utelunch på stan… haha… fick gå lite lagom bakom de övriga och titulerades ”bonnungen” hela den lunchen… jaja… men dom är i alla fall fina… och jag blev inte blöt om fötterna…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards