Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Soffan - 17 juli 2009 20:27

Övergav vovven och solandet på holken för en liten utflykt… Tänk vad fantastisk att kunna fika och ta av ”alla sorterna” för trettio kronor… sen äta dessa små godbitar samtidigt som man kan titta på alla som… typ flanerar… och köper tomater, mangold och en och annan hemmatäljd smörkniv. Själv kom jag hem inte bara med magen full av gott fika utan med ytterligare en pelargon och ett par himla söta örhängen. Det är fredagsmarknad i lilla hemstaden det… Men nu är det kväller och jag vart grymt godissugen… men eftersom det inte är lördag… skitjobbig regel det där... haha… så handlade jag inget godis… utan botaniserade i skafferiet… Hittade en liten påse ostkrokar… utgången i datum i mars... Hur kan nått sånt bara hända??

Av Soffan - 17 juli 2009 12:02

Mest bara surmulet just nu. Mitt förmiddagstillhåll, kallbadhuset, har stängts på grund av vandalism. Och som jag nämnde tidigare så är ju inte direkt kommunen den snabbaste ägaren att fixa och laga när något går sönder eller som nu, vandaliserats. Riktigt deppig alltså, det finns visserligen rätt så många andra sjöar att bada vid i närheten. Men jag gillar att kunna bada utan att bli sandig, att dyka och hoppa från bryggor… och jag gillar när det är tyst och rent som det är där på mornarna. Men men… nu får de bli fågelholken utan bad, idag i alla fall... Har i alla fall en trivsam bok att läsa och sällskap av lilla vovven som oxå gärna solar... när han inte släpper bollen på mig för att aktivera mig...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards