Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Soffan - 23 augusti 2009 21:36

Man kan ha det så här oxå... vackra vyer – fjäll och vattenfall, goda kakor... denna gång en god rabarberkaka och med risk för att bli tjatig... hjortron...

Av Soffan - 23 augusti 2009 19:15

Massor med burkar hjortronsylt senare är min spis jättekladdig och det ekar i burkskåpet. Det är första gången på många många år som det kokas hjortronsylt eller som det överhuvudtaget kokas sylt i mitt hem… Ser fram mot en långa höst med många våfflor och mycket glass…

Men eftersom att tillbringa så här många dagar med matglada och kokkonstkunniga kollegor var förödande för vikten, min vikt i alla fall, så kan man nog räkna med att det kommer att bjudas en hel del på sylten också… För trots allt knallande ute i det fria så åt vi mer gott än lovligt… det vart jussom en viss obalans mellan intag och energiförbrukning. Men det löser sig nog… en annan dag. För nu måste jag nog skrubba spisen innan den är för evigt kladdig…

Av Soffan - 23 augusti 2009 09:17

Gårdagens tupplur gav två myggbet... inte mer. Men nu är det dags att packa sig hemöver.. med hjortron och i strålander solsken. Men först ska vi städa oss ur huset. Och säkert fika en gång till innan oxå. Har inte sett räven som smög på verandan något mera sen första kvällen men har däremot sett massor med grodor... och två renar. Och två mygg har sett mig... en bra och trevlig vistelse alltså.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards