Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Soffan - 24 augusti 2009 21:16

Var på banken idag, hade ställt till det lite för mig. Missade med flera månader att byta kod på telefonbanken... vilket ju var dumt med tanke på att dosan till internetbanken inte valde att gå sönder när det var lämpligt. Satt i två timmar och försökte gissa vilken sifferrad jag skulle skriva in... många försök, men de gick inte så bra... ringde bankens kundservice och gick bet…. Krävdes personligt besök… så jag tog lite ledigt från jobb och satt där snällt och köade. Fascinerande att höra hur personalen hantera problemet med att förklara att det kostar 50 kronor att betala en räkning. Vilket även för mig är totalt obegripligt trots att jag slapp språkförvirringen. Men nu har jag i alla fall en ny dosa, vilken för övrigt är både ful och opraktisk, och jag har en fungerande kod till telefonbanken... och i morron är det lön. De var väl tur... för då kan jag ju ägna mig åt nöjet att betala räkningar via internet och därmed slippa hamna i samma diskussion som han på banken idag… även om nöjet är tvivelaktigt...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards