Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Soffan - 19 september 2009 17:10

Man skulle kunna tro att jag är färgblind… jag mumlade ju tidigare om att färgen på min blogg en kommunalgrå… men den är ju nästan grön. Ser väldigt olika ut på olika skärmar och tanken var att det ska vara grått… Men men… de får vara just nu i fall fall. Ska strax kliva upp på högre höjder och göra klart kabeldragning efter att ha varit ute och farit runt i södra änden av länet hela dagen. Är ju en kanondag idag… solen skiner och det är varmt. Har fikat på ett för mig nytt ställe - fikat va så där, handlat nya gardiner med söta rosor på och äntligen hittat en ny stringhylla som inte kostar nära 3000 kronor… Det är alltså inte äkta design, för de har jag gamla slitna i källaren… men va tusan spelar det för roll… den här är ju så mycket nyare och finare. Är jättenöjd och bara väntar på att den ska hamna på väggen i hallen.

Av Soffan - 19 september 2009 09:54

Kabelkanalprojektet är inne i slutfasen. Eller det har i alla fall förutsättningar att hamna i slutfasen i och med att jag passerade Biltema igår. Att det inte blev något klistrande redan igår kväll beror på att jag hamnade i chokladpuddingsträsket… frossandet påbörjandes redan i samband med lunch… och avslutades i trevligt sällskap sent på kvällen. Mummsigt värre… Men idag ska det bli av, eller kanske inte precis nu, utan senare idag. Är ju helt underbart att inte snubbla på en trasslig nätverkskabel i hallen vid varje passage. Och ja… jag vet att man kan köra trådlöst… men nu är det så att min gamla dator helt oresonligt har beslutat sig för att avstå den moderniteten… och därför får jag helgförmånen att klistra kabelkanaler…. Fast de funka rätt bra att häkta upp den bitvis med plastpåsklämmor i elledningen oxå… haha…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards