Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2009

Av Soffan - 5 september 2009 22:25

Det är på antikmässor man rätt som det är kan få lära sig att man är en otaktisk samlare eller investerare. Min fina kökslampa, som dottern för övrigt tycker liknar ett flygande tefat, kostade mig 5 kronor för några år sen och jag skulle ha kunnat köpa.. många… den gången. Men det är ju inte så ofta man behöver mer än en lampa i taget i köket. Och plåtlampor är ju rätt svåra att slita ut om man säger så… men… 2200 kronor kostar dom nu i alla fall. Så lite surt känns det. Och nya kostar över fem tusen... Men man ska ju glädjas åt det man har… så de gör jag. Har ju i alla fall en fin lampa som jag inte betalt flera tusen för. Köpte inget annat heller på mässan. Mässan var lixom inte riktad riktigt till såna med liten plånbok. Men det var himla kul att titta på alla fina grejer, skåp som kostade 20-30 tusen och så… och fina tavlor och keramikprylar.

Och eftersom antikmässan var vid Sätra Brunn så måste man ju även ”dricka brunn”… så nu ska vi väl förhoppningsvis vara skyddade mot diverse åkommor och eftersom vattnets goda egenskaper kunde förstöras av samtal om religion, politik och pengar så är det väl bäst att låta bli det också och enbart ägna sig åt lättsamheter…

Av Soffan - 4 september 2009 18:03

Idag hände det… de som ingen och allra minst jag trodde skulle ske… jag och en av mina kollegor hade samma uppfattning i en fråga. Vi har nog aldrig upplevt det, så de var stort. Inte bara för oss utan även för övriga kollegor som annars mest bara hör oss högljutt diskutera diverse ämnen. Inget har varit smått nog att inte kränga in och ut på… och naturligtvis ha olika uppfattning om. Nästan lite skrämmande också… är därför inte riktigt säker längre på min inställning till denna, dagens fråga… måste nog omvärdera och tänka till en gång till… för säkerhetsskull… Naturligtvis var det vaccination eller inte som avhandlades för dagen… Finns föresten någon som inte pratat influensa de senaste dagarna eller veckorna?

Av Soffan - 3 september 2009 19:17

Tog nästan en dag att återhämta sig från gårdagens traumatiska upplevelse, att äta surströmming. Men ska jag vara ärligt så smakade det inte lika hemskt som det luktar. Känner mig dock en smula lurad över att det inte fanns messmör att gömma fisken i bara… men jag lovar att jag tuggade och tuggade och svalde… och svalde… och tuggade igen… på 20 minuter hade jag i alla fall stolt ätit upp min första surströmming väl dold i tunnbröd med en massa annat kladd… Men kan fortfarande inte förstå varför man väljer att äta nått som luktar så vidrigt när det finns så mycket annan mat som luktar gudomligt gott? När det gäller min prestation på gokartbanan så var den väl kanske inte den bästa… men jag bättrade resultatet med 2 sekunder mellan kvalheat och finalheat… och sen är det faktiskt läskigt att bli påkörd… så det är ”bättre att jaga än att jagas…”. Och det är precis så här en förlorare snyggt förklarar en smärre förlust…

 

Sen något helt annan… Är svininfluensan främst ett samhällsproblem… eller en influensa som är värre än vanlig influensa? Frågan jag fnular på just nu är alltså om man ska vaccinera sig för sin egen skull eller för andra? Eller inte alls eftersom den enligt andra är en lindrig influensa? Velar och har inte en aning hur jag ska välja att göra…

Av Soffan - 2 september 2009 16:11

Backar angående regnet, det har varit fint väder utanför fönstren hela dagen... Men det är nu det börjas... Nu när rumpan är lam efter allt stillasittande.. för nu ska det aktiveras på allvar. Det är dags att tävla... Misstänker att jag inte klarar mig lika som bra som i Eskilstuna där det gällde ponnytrav... . för nu ska de köras gokart.. Och sen.. sen blir de surströmming... Är i chocktillstånd... minst. Men det lär ju ska ätas med tunnbröd och messmör. Så mätt lär jag bli.. men i vilken lukt... suck... och sen har vi ju fikat två gånger idag redan oxå... Sorry M...  

Av Soffan - 2 september 2009 09:24

Gårdagens sol har bytts mot regn. Men de gör inte så himla mycket. För nu ska det konfereras... hela dagen lång. Frukosten är avklarad sedan ett tag och den hade mycket att erbjuda... Men måttlig som jag är.. haha.... blev det en mycket måttlig frukost utan överdrift. Äggröran va lite dallrig men god, baconen perfekt. Att bli mätt i magen var som synes inga problem.... Nu är det i alla fall dags för förkaffe inför inledande punkten på dagens schema... Såg bullarna som hörde till, eller som jag tror hör till, och det är inget man vill missa...

Av Soffan - 1 september 2009 17:39

Sundsvall från ovan är inte helt fel. Har just petat i mig en god ostmacka ute på terrassen med en fantastisk utsikt. Hittade några mumsiga kakor till efterrätt oxå. Det är trivsamt varm ute, solen skiner till och med. Övriga drog, då de ansåg att de behövde utöva aktiviteter i form av motion... men jag tyckte jag behövde vila en stund. Är man högst uppe på ett berg begriper man väl att promenaden eller löprundan är lätt åt ett håll men inte åt det andra. Så jag slappar och kollar tv en stund innan maten.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards