Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Soffan - 6 oktober 2009 22:13

De finns grannar o så finns de grannar men bara en granne som har en mamma som stickar tofflor åt mig… i farmorsmodellen... Innebär att jag slipper värma tårna inne på muggen i vinter… något jag är mycket tacksam för, trots golvvärmen. Tack...

Av Soffan - 6 oktober 2009 19:36

Har lite svårt att släppa dagens incident…. sortera tomglas på nån matvaruaffär kanske kan vara ett enkelt och trivsamt jobb utan personlig kontakt med nån… om jag bara inte förfrusit mina fötter innan dess och blivit placerad i rullstol och därmed svårplacerad på arbetsmarknaden… Har grymt golvkallt nu mer… Vet ju visserligen var det är varmt…. Hmm… de finns fler ställen än Dantes tillhåll… Men vem vill tillbringa all hemmatid på toa även om det finns golvvärme där… Rummet har rätt låg mysfaktor, trots värmen… och snyggt kakel. Vilket påminner mig om att köket ännu är utan kakel... Enklast vore om nån bara komma hit o smacka upp svart kakel... Hoppas ni nu registrerade att jag valt färg i alla fall...

Av Soffan - 6 oktober 2009 17:12

Ibland är det svårt att vara tyst när man blir riktigt arg… det tråkiga är bara att det nästan alltid kommer surt efteråt en sån gång. Långt efteråt… och ofta när man minst anar. Har varit en sån dag idag. Fast egentligen har jag nog bara väntat på det, för uttrycker man sig klantigt och otydligt, som jag gjorde, går det ju alltid att tolka till det värsta och bli sårad. Det är inte undra på att en hel hoper pensionärer tittat snett på mig sedan i somras. Är dessvärre inte riktigt säker på att jag förbättrade mitt anseende idag heller… men får väl hoppas på det bästa. För jag e ju faktiskt rätt snäll… egentligen. Även om jag ibland verkställer trista beslut som inte passar alla… som jag dessutom kräver ska följas… Hm… nu blev jag så där jobbig igen… men jag är i alla fall glad att jag tar åt mig av svidande kritik… för om jag inte gjorde det… då skulle jag troligen satsa på högre lön och ett chefsjobb på nått annat företag… typ.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards