Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Soffan - 24 oktober 2009 23:56

Förlåt för mitt tidigare ordval angående kostymen. Men så hittade jag inte den heller… bara gaffeln. Trots att jag fick oväntad hjälp av granne T och K. Dom hittade däremot annat i mitt förråd som roade dem… t.ex en jättestor gammal Pink Floydplansch… och jag hittade "Sälle"… min pipande badring. Den både pep och höll tätt… De var rejäla plastbadgrejer när jag var en liten fnutt…

Har kalasat lite idag också… och fått fina blommor och paket. Så himla bra med önskelista… haha… och så vart det ju städat hemma också… innan alltså.

Av Soffan - 24 oktober 2009 12:45

Hur svårt ska det vara att hitta en illröd djävulskostym… med gaffel och allt… har ju bara tre rum att leta i och ett och annat källarförråd… suck… Det verkar som om jag ska ta mig en tur ner i källarna… För varför ska man ha alla förråd i samma hus som man bor i… Nää, sprid sakerna så det aldrig går att hitta något snabbt och enkelt….

Av Soffan - 24 oktober 2009 11:07

Hittar så mycket som jag inte letar efter när jag nu letar efter en alldeles speciell grej. Vilket har resulterat i att jag inte ens har hunnit fram till frukost trots mitt alltför tidiga uppstigande idag. Det jag har hittat är gamla lotter med vinster på, böcker jag glömt att jag köpt och därmed heller inte läst och jag har hittat damm i vita goa soffan… Måste se till att soffan blir vit igen, utan damm… innan frukost. Fast det hinner nog bli tid för lunch innan jag är klar… Och då var det bra att dottern och jag "hamstra" kinamat igår... En portion innebär att man i alla fall klarar lunchen i tre dagar ... visserligen lite enformigt... men va då... de är ju gott...

Av Soffan - 24 oktober 2009 00:39

Klockan är ju hur mycket som helst nu… speciellt med tanke på att jag är en tröttis… Fastnade framför tv… Blade 2… alltid lika underhållande. Men nu är det dags att byta från soffkudden till sovkudden och kanske byta kanal och se Star Trek – Generations istället… eller helt enkelt kanske bara sova…

Av Soffan - 24 oktober 2009 00:09

Om man har en känsla av att antalet födelsedagar inte riktigt tycks stämma - då är det inget att bry sig om utan bara att se som ett administrativt misstag… Men bortsett från det så har jag haft en himla bra dag. Det blev en rosa hallonmoussetårta och en vit pärontårta på jobbet och avslutningsvis en liten bit orange chokladmarsipantårta hemma… Magen lider men accepterar att det blir hemmakalas i morron eller snarare idag… Åh en till sak... tack så himla mycket för alla ”grattisar” idag… ni är bäst…  


                                   

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards