Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2009

Av Soffan - 17 oktober 2009 22:42

Inte för att det bryr mig så där speciellt mycket… men lite trist var de allt att Rigos kör åkte ur Körslaget i kväll… men jag förmodar att det krävs att man tittar, deltar eller röstar för att egentligen ha någon åsikt? Läsa efteråt på nätet gills väl inte… ?

Av Soffan - 17 oktober 2009 21:03

Den som söker den finner… även om jag var tvungen att åka fyra mil för det, eller åtta blev de, ville ju hem igen oxå. Perers -  färskbrödsbagaren utan transfetter grejade russinen. Fast det var inte riktigt bara vrånghet och russinfixering som fick mig att göra utflykten. Har haft talgoxar på balkongen som sett mycket missnöjd ut med att jag inte vinterdonat där än. Ingen ljung eller annat att dra och picka i. Så nu har jag bytt ut pelargonerna mot ljung. Jag e nöjd, talgoxarna likaså och fint blev det oxå och därmed kan jag luta mig tillbaka och känna mig nöjd med dagen. Allt annat jag skulle gjort idag… de får nog bli en annan dag…

Av Soffan - 17 oktober 2009 10:22

Är väl medveten om att det är ett i-landsproblem… men ska det vara helt jäkla omöjligt att få köpa en macka med russin i? Och var jag sur innan så blev de inte bättre nu. Tänker straffa den lokala godismatochfrukostbutiken med att inte köpa lördagsgodis där… tänker åka flera mil för att göra det. Så de så… miljömedvetenheten är som synes låg just nu. Men det regnar inte och jag hade ju kunnat ta en promenad upp på stan till något kondis och köpt en macka som motsvarade mina enkla krav… innehålla russin. Tranbär gör sig icke besvär... för det smakar inte lika...

Av Soffan - 17 oktober 2009 09:29

Är på uselt humör… hoppas det går över med hjälp av nygräddad frukostmacka… i annat fall får alla nog avvakta kontakt fram till det är dags för lördagsgodis… Men testar med nygräddat först... blir så ensamt annars...

Av Soffan - 16 oktober 2009 22:44

Snart är det ”gåläggdags” för den trötte… men innan det skulle jag gärna vilja summera fredagskvällen… mest bara för att få beklaga mig lite…

Det blev inget städat eller tvättat… har det alltså kvar till i morron. Det blev ingen god mat eller god bok heller… får bli i morron de oxå. Och då kan man ju fråga sig vad som hände med fredagskvällen. Det började ju så bra med tanke på att jag till synes stämplade ut mig redan tidigt på eftermiddagen… Men det finns alltid ett men… Jo, jag har tillbringat fler timmar av mitt liv på en PRO- och kommunträff idag än vad jag har tillbringat på en strand i sommar. Det övergår mitt förstånd varför man bokar in långsittarmöten en fredagseftermiddag… men jag var i alla fall yngst… dvs längst till pension… och mycket information fick dom… och jag fick hemläxa. Med andra ord – uppdraget utfört.

Av Soffan - 16 oktober 2009 18:29

Kul... det ser olika ut här på bloggplatsen var dag...

Av Soffan - 15 oktober 2009 19:57

Jobbigt med brev som inleds – Bäste mottagare. Det är ett bra sätt att marknadsföra sin organisation och så. Men jag drabbas ju av så dåligt samvete, vilket naturligtvis är del i marknadsföringsstrategin, och känner mig som en dålig människa för att jag inte tänker betala något för de fina korten och julklappslapparna som jag fått gratis med posten. Nämnde jag att det är julkort målade av mun- och fotmålande konstnärer? Suck… dom är ju så duktiga och korten så fina… men…

Av Soffan - 15 oktober 2009 16:44

Jag vet att är en usel och relativt ointresserad facebookanvändare… men jag är en jäkel på att stöka till… överallt. Det lixom bara fladdrar till omkring mig när jag rör mig… Böckerna trillar i bokhyllan och pappershögarna lyder villigt under tyngdlagen och faller dom oxå… Har tillbringat mer tid på golvet idag än vid skrivbordet… men de gör inte så mycket. Det går rätt bra att sortera gamla papper där nere oxå…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards