Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2009

Av Soffan - 14 oktober 2009 22:52

True Blood efter banantårta och hemmabullar kan väl ses som ett bra avslut på en bra dag… Tack för idag - slut för idag...

Av Soffan - 14 oktober 2009 16:46

Ingen snö, inget regn bara strålande sol och lite blåsigt förstås. Har haft den lille direktören med på jobbet idag. Han håller rummet rent från besökare… eller inte alla. Finns i alla fall en som nog ska få en egen leksak till julklapp… en boll kanske…

Smet himla tidigt idag och på vägen hem köpte jag en… gul tårta… till en rosa person… haha… funderade på en svart först…

Dags att slå in paket… och fara på kalas… med en överraskningsvovve… eller inte vovven utan snarare frisyren… vovvens frisyr alltså.

Av Soffan - 13 oktober 2009 20:52

Det är rent obegripligt kallt ute. Men det är väl precis som det ska vara. Brukar ju faktiskt komma lite snö redan i mitten på oktober… Brukar inte ha koll på väder… men det är en alldeles speciell dag i morgon och då är det lättare att minnas väder… Men även om det är en speciell dag i morron så ska jag inte smyga upp och greja med paket eller värma O´boy till ”hadenärankoppen” och inte ska jag sjunga heller… för de ska jag spara på till lite senare… Men då lovar jag att det blir sjungade av... haha...


Och ja, eterneller är klart underskattade...

Av Soffan - 12 oktober 2009 19:44

Mina inneblommor verkar ha gått med i någon självmordspakt… annars är dom bara allvarligt höstdeppiga. Oavsett så lämnar dom hemmet, en efter en, i en grön liten komposteringspåse, tillhandahållen av kommunen, för att dumpas i komposttunnan. Viktigt att komma ihåg att det är den bruna, inte svarta eller blå. Alltid den bruna…

Måste nog trösta mig en kopp te… innan jag knallar till den lokala butiken för att införskaffar nån ny grön planta som kan deppa ihop…

Av Soffan - 11 oktober 2009 21:26

Tömde just kameran och hittade den här bilden…. Av en tillfällighet lyckades vi passera Sveaparken i fredags kväll och då det var så här fint.  Allt som allt, i hela gropen, var det 1 700 marschaller som lyste upp mörkret, för världens barn… tror Lions sålt marschaller istället för att bara stå med bössan och skramla och det blev visst pengar över till Radiohjälpen också.

  

Av Soffan - 11 oktober 2009 20:13

Visat sig att man kan möblera om i ett garage lika ofta som man kan möblera om i en bokhylla… eller på ett kontorsrum. Är inte riktigt klar någonstans faktiskt. Vare sig bland böcker, kontor eller garage… men taklisten sitter på plats… åtminstone på ena väggen…. Jäkla svårstavat ord föresten… åtminstone. Köpte bara till ena sidan. Lite fegisvarianten… men vill ju se hur det skulle te sig… och gissa om jag vart missnöjd… Surade hela dan igår… Nöjdheten infann sig först när dagsljuset försvann och man inte längre såg hur många olika vita färger det är i köket… Får nog bli till att måla om en av alla vita färger till annan vit färg… så något bli lika. Och nästa helg får jag ju dessutom det höga nöjet att bära hem en ny vit list… men något kortare denna gång… tack och lov… och en ny såg... för den gamla bara mosade listen när jag skulle finjustera lite... Men de är länge dit... och mycket annat som ska göras innan dess... tex titta på Superman returns...

Av Soffan - 10 oktober 2009 20:15

Spotify skulle vara rätt trist utan persienner… fundera på den…

Av Soffan - 10 oktober 2009 12:33

Ja ha ja… nu har man befäst innehavet av titel ”hon me udda helgsysselsättning” ordentligt… dessutom tog jag tillfället att agera som en otippad trafikfara vid obemannade övergångsställen. Gick alltså och handlade... Och sist men inte minst… min äldsta granne tittade ut och såg jätteglad ut över att se mig… hon påstod att hon aldrig hörde mig i trappen annars… o tacka sjutton för det. Hur, jag frågar bara, hur ska man göra för att smyga upp i en trapp med en 371,5 cm lång taklist med sig… plus en kasse med annat skoj som man kan hitta på en järnhandel?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards