Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2010

Av Soffan - 16 januari 2010 15:59

Känns som om jag funderat över detta problem tidigare… Men hur kommer det sig att en tvivelsutan död gran växer varje jul för att i januari vara näst omöjlig att få ner i samma kartong som jag förvarade den i för mindre än en månad sen? Undrar om det finns något samband med kläder i garderoben – fast tvärt om. De krymper i mörkret och inte när de används… och granen när den används… hm... blev komplicerat, men inte tillräckigt för att jag ska slippa ifrån bestyret att demontera granuslingen...

Av Soffan - 14 januari 2010 10:05

Eftersom ingen tog mig härifrån så knallade jag sonika ner i källaren och letade fram gamla dunjackan. Det blev inte varmare ute… men kylan är absolut mer hanterbar i en dunjacka än i en ofodrad gammal duffel… så det får gå – för den här vintern.

I övrigt så går det mesta segt idag. Har precis kommit hem efter en chockbehandling hos tandläkaren. Eftersom jag är skraj så bad jag om allt i form av smärtlindring… så jag fick barnspecialaren och lite till… Så nu har jag inte bara ont i huvet, som jag vaknade med, utan nu är jag dessutom lätt illamående, yr, bedövad ända upp i ögat och hungrig. Men om jag inte ska leta fram en haklapp så kan jag nog lägga ner ätandet på ett bra tag… ska nog bara vila nån timme till… sen så… kanske…

Av Soffan - 10 januari 2010 09:54

… det är is på insidan av balkongdörren… snälla ta mig härifrån tills det blir varmare…

Av Soffan - 9 januari 2010 22:32

Så där ja, nu är årets första julklapp inslagen… och nu krävs det bara att jag inte tappar bort, glömmer bort eller på annat sätt låter klappen försvinna innan julen… Finns vissa tecken som tyder på att det kan hända… för det har ju hänt. Kommer nog aldrig att tillåtas glömma när jag gömde Luftens Hjältarfigurer som dottern skulle få och hittade dem sju år senare…

Av Soffan - 9 januari 2010 16:45

Fruktansvärt vad kallt det är ute, iofs "bara" minus 21. Men nu måste jag samla mig och gå ut och denna gång lite längre än till garaget. Det blev för övrigt riktigt fint där. Det är inte städat än, men projektet på listan är avklarat. Tack för hjälpen K. Men det var ut jag var på väg… måste lämna tillbaka gårdagens dvdunderhållning, Star Trek… och så behöver jag nog köpa en liten påse lördagsgodis oxå...

Av Soffan - 9 januari 2010 11:25

Det är lättare att andas och se framåt idag - efter igår – och nu är det lite bråttom att hinna med det jag haft tre veckor på mig att göra. Min ”attgöralista” tecknades inte ner på papper utan finns bara i huvet och om jag nu drar mig den till minnes så är det nog bara en enda grej som jag kan stryka… och det är målning av dotterns stolar. Så idag blir det till att knalla ner i garaget och ställa till rätta allt jag ställde till med redan i… oktober. Någonstans måste jag ju börja... Alltså inget soffmys på ett tag….

Av Soffan - 8 januari 2010 10:00

Svartklädd med nytvättat hår, över halvmetern långt, 20 minusgrader och ingen ”hårblås”,  har dessutom bråttom... Idag är det svårt att göra saker rätt eller i alla fall rätt sak i rätt ordning...

Av Soffan - 7 januari 2010 21:46

Det är lite varmare ute och snöar… eller varmare och varmare... allt är ju relativt. Det är fortfarande skitkallt vilket leder till att jag sitter här i soffan med dubbla strumpor och tofflor på för att inte tårna ska bli blå av det kalla golvet. Humöret är dock ganska gott och magen är mätt. Mumsade några pannkakor med lilla M idag… dvs jag stekte och hon ägnade sig åt sin envisa hosta och jag, jag bara nyser. Sen önskar att man kunde hoppa över morgondagen, men den har väl sitt värde någon gång i framtiden den också… och fram till jag nu måste sova för att klara av morgondagen så ska jag läsa julklappsbok… Guns n´ Roses ”Welcome to the jungle”….

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards