Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Soffan - 13 mars 2010 14:37

Som den latmask och rymmare jag är, följde jag naturligtvis med på utflykt när grannen frågade. Jag var ju ändå bara på väg ner i den förhatliga källaren för att fortsätta sorteringen… idag av gamla skolböcker årgång ”Hej Matematik”….

Så nu har jag sett dom… dom monsterstora grisarna som bökar omkring i skogarna utanför stan. Fort sprang dom också… på spänstiga ben. Är riktigt imponerad av hur fort dom sprang… där är man faktiskt helt chanslös… att dom sen inte är speciellt rädda gör det inte direkt bättre…

Av Soffan - 13 mars 2010 11:49

Är fortfarande lite putt över det där med bilen… även om det grundar sig i ett gammalt öknamn på just fabrikatet på min bil som tydligen uppstod nån gång på 50-talet i Uppsala… Men bortsett från det så är jag fasligt fikasugen. Och eftersom solen skiner och himlen är blå så skulle jag gärna vilja fika ute… men… det är kallt. Så just överväger jag att greja fika och knalla ner o sitta inne i garaget i lä med näsan mot solen och fika… eller annars så ska jag bara ta och diska färdigt och sen dammsuga… och göra allt annat Askungen också gjorde… innan balen. Inte för att jag ska på bal… utan ändå. Som förklaring alltså… Fast med tanke på det brandgula brevet som damp ner härom dagen borde jag kanske gå på bal...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards