Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2010

Av Soffan - 21 mars 2010 09:14

Rensa i förrådet och bli rik, det är rubriken på söndagens Expressenbilaga… hm.. blir man rik av mina sparade grejer i förrådet då jäklars ska jag rensa. Men först ska jag övervinna upprördheten över vårvädret. När jag vaknade, alltför tidigt efter en sen läsnatt, log jag lite i mjugg och tänkte… hehe.. snö… undrar vad vädermänniskorna fått de från. Det var inte en gnutta snö, varken på backen eller i luften. Men de var då.. nu är det andra tider… Jag ser ju knappt över till ”skafferiet” ens… det toksnöar. Men det gör inte så mycket för de snöar i alla fall inte aska… ska ägna dagen åt att ”studera” nattens vulkanutbrott på Island…

Av Soffan - 20 mars 2010 10:15

Kanske en bra dag; vårdagjämning även om jag skulle vilja ifrågasätta naturens samarbete just idag – solen skiner med det är kallt som attan, det ska göras tv-film av Svärdet och spiran... vilket jag sett fram emot… länge… Det är ledig-lördag och jag har en hel dag med hemmapyssel framför mig… hm… Tvättmaskinen snurrar i alla fall och jag har diskat… nästan. Har påbörjat en ny bok, den sjunde i serien om Sookie Stackhouse, All together dead… Börja bli orolig för hur jag ska hantera beroendet när bokserien är slut… Trivsamma Everwood börjar snart på 5:an och jag ska äta frukost. Bilen är laddad ett soptippsbesök… hm… det måste vara något skumt i min läggning eftersom det kännas så bra att slänga sorterade sopor… haha…. Dags för helgfrukost… te och rostade ostochmarmeladmackor…  

Av Soffan - 19 mars 2010 18:34

6 – 3 – 6 – 6; kvällens tv-agenda… fast jag ska hinna med bok och mat också… Tror jag börjar med en stor kopp te... och tv… så får jag se hur det blir med mat. Det är ju snarare dags för någon form av kvällsfika… eller nått liknande. Kladdkaka kanske…

Av Soffan - 17 mars 2010 23:10

Snipp snapp slut – så va dagen slut. Det är väl egentligen inte så mer kvar av dagen än att bara gå o sova. Men jag har precis plockat fram en ny bok, igen. Så får väl se hur och när det blir. Planen var annars att jag skulle jobba en del hemma idag men det blev soffan och en bok, som jag läste klar, och sen lite tv istället. Det var ju True Blood dag idag. Tv-serien och böckerna skiljer sig rätt mycket åt men det innebär egentligen bara att man få två olika slags trevliga kulturella upplevelser… dubbelt nöje alltså… Hm... svårt att sluta titta på X-Games.... och jag som tycker jag är riktigt "vågad" om jag släpper styret när jag cyklar...

Av Soffan - 16 mars 2010 22:35

Sitter och tittar runt lite i min ”bokhylla” på boktipset.se … Jag har kommit igång med mitt bokläsande med oanad energi och sitter och tittar på de böcker jag tidigare tänkt att jag skulle läsa men som nu har blivit, tillfälligt, utkonkurrerad av Sookie Stackhouse. Innan jag är klar så ska jag både lägga till nya böcker jag vill läsa och föra över några redan lästa böcker till betygsatta bokhyllan… och se om jag fått några nya roliga tips på andra böcker som jag kanske kommer att vilja läsa... när jag hinner… Men tydligen inte ikväll… för nu kom jag just på att jag tänkte diska för… hm… tre timmar sen…

Av Soffan - 15 mars 2010 19:12

Svettig på näsan och blek, men nu är tredje sprutan med vaccin mot TBE avklarad. Laddade innan med massage och stärkande andning… hehe… kippade som en fisk alltså. Lämnade kontoret med många "lycka till" i ryggen.... Och här sitter jag nu med ett litet fjantigt plåster på armen… en arm som är rödare av allergi mot plåstret än av själva sprutan. Håller tummarna för att jag inte drabbas av ”pingvinarm” tills i morron. Blåmärket är nog oundvikligt… och nu är det tre år tills nästa vaccinering… men jag känner mig fortfarande inte bekväm med att träffa fästingar i sommar...

Av Soffan - 14 mars 2010 12:14

Om jag någonsin kommer på den briljanta idén att köpa nötter av varierande modell och chokladklädda eller några jäkla kanderade fruktbitar i stället för riktigt fettbildande lördagsgodis, säg ifrån och påminn mig om det gick senast.  Bläähää…

Av Soffan - 13 mars 2010 14:37

Som den latmask och rymmare jag är, följde jag naturligtvis med på utflykt när grannen frågade. Jag var ju ändå bara på väg ner i den förhatliga källaren för att fortsätta sorteringen… idag av gamla skolböcker årgång ”Hej Matematik”….

Så nu har jag sett dom… dom monsterstora grisarna som bökar omkring i skogarna utanför stan. Fort sprang dom också… på spänstiga ben. Är riktigt imponerad av hur fort dom sprang… där är man faktiskt helt chanslös… att dom sen inte är speciellt rädda gör det inte direkt bättre…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards