Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2010

Av Soffan - 13 mars 2010 11:49

Är fortfarande lite putt över det där med bilen… även om det grundar sig i ett gammalt öknamn på just fabrikatet på min bil som tydligen uppstod nån gång på 50-talet i Uppsala… Men bortsett från det så är jag fasligt fikasugen. Och eftersom solen skiner och himlen är blå så skulle jag gärna vilja fika ute… men… det är kallt. Så just överväger jag att greja fika och knalla ner o sitta inne i garaget i lä med näsan mot solen och fika… eller annars så ska jag bara ta och diska färdigt och sen dammsuga… och göra allt annat Askungen också gjorde… innan balen. Inte för att jag ska på bal… utan ändå. Som förklaring alltså… Fast med tanke på det brandgula brevet som damp ner härom dagen borde jag kanske gå på bal...

Av Soffan - 12 mars 2010 15:29

Anklagelserna haglar… det påstås att mitt stökiga kontor smittas… och smittan har nu lått längst bort i korridoren. Ett ganska grovt påhopp… hehe…. speciellt med tanke på att jag ägnade en hel eftermiddag i förra veckan åt att städa mitt kontor och skrivbord… Men arbetsinsats och resultat kanske inte alltid följs åt… Dessutom vad är det för sätt att kalla min bil för ”tattartermos”… hm… Den enda trösten är att skrivbordet inte är en spegel av ett rörigt inre… för jag tycker det är bättre att hålla röran utanför… så de så.


Snipp snapp slut - så var arbetsdagen slut…

Av Soffan - 12 mars 2010 06:29

Den som sa nått om att "morgonstund har guld i mun".... den svamla... Men nu är jag i alla fall uppe, vaken och skapligt munter. Hm... kanske jag som svamlar? Blev lite sent igår med boken - men serien, A Sookie Stackhouse Novel, är en smula beroendeframkallande. Men är de åtta böcker som ska läsas så är det... och det har troligen blivit fler böcker i serien innan jag är klar med dem jag har, för det kommer visst ut en ny redan i maj, tror jag.

Av Soffan - 11 mars 2010 21:05

Flitens lampa lyser över den pysslige… så här sitter jag i mörkret… haha. Nä då, jag har fortsatt sorteringsarbetet i källaren och jag tror faktiskt alla mina källarsambors kommer att bli lite imponerad. Det är nu fullt möjligt att gå både in och ut utan att gå i sidled. Men det tar en ruggig tid – hittar så mycket som jag glömt av att det fanns. Ska strax slå av tv och ägna en stund åt Tintin… innan det är dags sista sidorna på "Dead to the world".

Av Soffan - 10 mars 2010 16:40

Kom visst lite på kant med tillvaron tidigt i morse. Men det är bättre nu och solen skiner fortfarande och det är onsdag så jag behöver bara utsätta mig och min omgivning för två tidiga uppstigningar till denna vecka. Humöret är faktiskt så bra just nu att jag till och med kan tänka mig att gå ner i källaren och fortsätta sorteringsarbetet…

Av Soffan - 10 mars 2010 08:00

De var jättemånga som igår sprudlande kvittrade om att ”snart är de sommar”… jo tjena… Vaknar på morron idag – kollar ut genom fönstret – ser bara snööö… Inga vårkläder än inte utan det blir till att dra på sig vinterskor och gamla duffeln… den ofodrade stickiga. Hmm… men tanke på dagens uppdrag och mitt ihållande mindre muntra morronhumör borde jag nog återgå till sängen och ”gör om – gör rätt” när det gäller mitt uppvaknande. Men risken finns då att jag får boka bort mig från allt inkomstbringande idag… för boken är underhållande och sängen varm… även om solen skiner idag oxå…

Av Soffan - 9 mars 2010 20:38

Konsten att genomföra ett styrelsemöte kl. 18:30 med endast frukost och tre ostskivor i magen… är fullt möjligt... om du tar tillfället i akt och äter upp grannens medhavda snacks… Tråkigt nog för honom blev han utan… men jag vart snäll och positivt inställd till det mesta... dvs mötet genomfördes utan utbrott av något slag. Det var i och för sig kanske inte riktigt vad jag hade tänkt till kvällsmat… men jag har inte tänkt knalla över o kolla vad ”skafferiet” erbjuder nu utan nu får det duga me grannens godis och en kopp te… till efterrätt…  

Av Soffan - 7 mars 2010 22:39

Om man har fina städ- och diskgrejer påstås det att det ska bli så himla mycket roligare att utföra dessa sysslor. Jag är inte vrång och misstror dylika råd utan jag har nu gjort ett, relativt dyrt, försök att göra det roligare att diska… men trots min nya fina Modesty Blaise-disktrasa blev de inte roligare… Jag kanske bara inte har rätta handlaget… gör mig nog bättre med en bok i handen... och boken idag är "Dead to the world"...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards