Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2010

Av Soffan - 6 mars 2010 17:12

… visst hade de fiskmat så nu har jag en lycklig och harmonisk mördarfisk igen. Han har ju trots allt tagit livet av samtliga sina kompisar och ätit upp sin avkomma. Nedrans ettrig zebrafisk… Hann med att vara ”jobbig kund” också på min promenad. Min stegräknare, eller pedometer som de så fint heter, packade ju ihop i julas och idag har jag varit klagande kund och fått en ny… så nu börjar allvaret igen. Dags att knalla och gå… fortfarande på snö… men asfalten har idag skymtats för första gången på flera månader…

Av Soffan - 6 mars 2010 12:04

Det blev ingen rivstart med alla planerade göromål idag utan allt sker i enlighet med den normala lördagsmorgonsnigeltakten. Läskiga dammsugaren har däremot får ta en vända, i halva lägenheten, sen tog lusten slut. Påmindes dessutom om igår att det är ett år sen Frasse flytta till Rättvik. Saknar honom fortfarande men sålde ju hans hem för ett tag sen så nu är flytten oåterkallelig. Men jag måste ta mig i kragen och lämna hemmet för en stund i alla fall… tror min fisk är hungring så jag måste ta en promenad till lokala butiken för att handla fiskmat… om dom nu saluför det...

Av Soffan - 5 mars 2010 23:23

Under en bra dag ska man hinna med det mesta och det tycker jag att jag gjort idag. Gick ut hårt redan på morgonen med kondisfrukost och soptippsbesök. Och bär man ut saker får man bära in, så det vart lite impulshandel av kläder. Gjorde sen mitt bästa att irritera dottern medan hon sydde och det gjorde jag så bra att hon kontra med att tråka mig för min totala oförmåga att välja kakel till köket. Så där fick jag minsann. Och om morgondagen går i samma takt kanske jag har en klocka på väggen efter sju år också… men nu är det dags för kudden och Club Dead... hm.. hann med lite jobb oxå...

Av Soffan - 4 mars 2010 18:55

Eftersom det pågår en rut-avdragsdebatt, ett erkännande… jag vill också hjälp med städning. Jag ser ingen skillnad på olika hushållsnära tjänster, tapetsera eller städa, de kvittar… jag är kass på båda och betalar gärna för det och ännu hellre om det är skattesubventionerat. Gör det mig till en dålig människa?

Av Soffan - 4 mars 2010 07:34

Härligt att se andra arbeta så här tidigt på morgonen… jag ser… få se nu… en.. två… hm… fem unga herrar skotta snö på lokala matbutikets tak… vilket gör mig glad, för ve o fasa om något skulle hända mitt ”skafferi”. Eller vet inte om dom är unga… men det kändes bättre att tänka så eftersom äldre herrar nog inte gör sig alltför bra på höga höjder och halkiga tak… Åh.. solen skiner oxå...

Av Soffan - 3 mars 2010 07:14

Idag är en sån där dag när jag ska eller borde vara på flera ställen samtidigt … förutom där jag helst skulle vilja vara. Någonstans där det är varmt och går att bada… och säg nu inte att …. - Vadå, badhuset e ju öppet… du kan väl gå dit och ta dig ett dopp?... för då blir jag sur. Satt och drömde mig bort en stund igår kväll - så jag vet var jag vill vara… Zanzibar skulle passa mina snöfria drömmar perfekt just nu…

Av Soffan - 2 mars 2010 14:34

Det är strålande sol och det snöar inte men bästa sättet är ändå att uppleva det från insidan, för det blåser iskallt. Så det fungerar bra att roa sig med lite jobb på sportlovsveckans andra dag och jag fick dessutom en fyrfotad ”assistent” nyss… men han springer mest omkring och leker med farbror B... eller hur det nu är… lite svårt att vara säker på vem som leker med vem.

Av Soffan - 1 mars 2010 19:51

På grund av mitt mindre exemplariska och omogna uppförande är jag nu officiellt utan telefon… eller utan och utan… den transformerades… och ligger på hallmattan och skäms. Men den lär aldrig mer ringa och koppla ifrån när jag försöker svara… hm… den kommer aldrig mer att ringa vilket innebär att jag nu inte bara måste skaffa en ny jobbmobil utan även en ny hemmatelefon... suck...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards