Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Soffan - 13 april 2010 21:34

Även om det var frestande att stanna i soffan, läsa bok och käka kakor i brist på praliner… så har jag sett fram mot bio med dottern idag och det kan vara ett himla bra ställe att vila från jobbfunderandet på… speciellt om man ser Alice i Underlandet… Det omöjliga finns och därmed bör det omöjliga vara möjligt att lösa. Men jag tänker inte pocka fram alla papper och börja om med ”pusselläggandet” ikväll… för då har jag ju "inget" att göra i morron… och det vore ju för hemskt… Borde inte ens ha "jobbet" med mig hem.... Vet inte om det är läge att börja gnälla redan… men attans vad jag längtar till semestern...

Av Soffan - 13 april 2010 18:14

Man ska inte underskatta vikten av att tänka innan man handlar… eller i mitt fall skapar… Men idag har det nog blivit lite för mycket av det goda. Av tänkande alltså… Hur jag än löser dagens arbetsuppgift blir den kass och folk kommer att klaga. Så frågan är om jag vill ha lite skäll av många eller mycket av några få… Gäller alltså att finna balans i begreppet missnöjd och om möjligt inte reta på sig lokalpolitikerna. Jag nämnde att det var en moment 22 situation, va? Tror jag äter en kaka till och funderar vidare… i morron har jag nog en lösning…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards