Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Soffan - 26 april 2010 21:58

Under några år så har jag gruvat mig inför varje sommar. Så de var ett smart drag vi gjorde här för ett tag sen när vi lejde bort trådgårdsskötseln. Det innebär att jag kan ta mig in och ut från mitt hem utan att någon upplyser mig om att ogräs finns och att gräsmattan klippts dåligt och andra livsavgörande ting gällande trädgårdspyssel. Nu har jag ju i och för sig inte sett hur den nya entreprenören kommer att sköta gräsklipparuppdraget… men så bra som resten sköts redan idag kan dom bara inte misslyckas me gräset… Men för säkerhetsskull håller jag tummarna hårt… Ser därmed fram emot denna vår och sommar… Så där ja, de fanns nått litet att glädjas över idag också… förutom det uppenbara… lilla G…

Av Soffan - 26 april 2010 16:21

Glömde en sak om igår… såg en citronfjäril eller det var snarare lilla vovven som såg den och jagade den… så vi presenterade oss inte.. men den var i alla fall väldigt gul… gul så som solen borde vara om den bevärdigade oss med ett besök idag… Eller det kanske är jag som är gnällig och inget ser ut bakom persienner och markiser… kanske har varit sol hela dagen… vad vet jag…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards