Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Soffan - 30 maj 2010 13:28

Man brukar ju säga att man ska sluta när man är på topp… vilket idag skulle ha inneburit strax innan jag fick hål i hallgolvet och glas överallt. För att inte tala min fina tavla vilken nu mer omnämns som den ”finatrasigatavlan”. Men turligt nog så är grundhumöret på topp så jag skämdes inte alltför mycket när jag ringde granne K för hjälp… Barfota i fel rum utan möjlighet att nå skor eller städgrejer utan att korsa hallen fylld med glaskross var ingen hit… Men nu är jag redo att fira Mors dag… och grannen fick sig nog ett gott skratt, även om han av självbevarelsedrift inte visade det i själva undsättningsögonblicket…

Av Soffan - 30 maj 2010 11:34

Mors dag och allt… känner mig kreativ, golven är torkade i halva hemmet, två tavlor som stått på ” lut” i sju år har hamnat på väggen. Har allvarliga, ej tidigare erkända, problem med att få upp saker på väggarna på ”nytapetserade” väggar… fortfarande ”ny” efter många år… Vill lixom inte göra onödiga hål i väggarna… haha… Känns som om jag kanske till och med är mogen att avyttra stensamlingen som befunnit sig på diskbänken i flera år, förlåt… stuffsamlingen... och så kändes ända tills jag klämde fingret i vattenkokaren… tillbaka till verkligheten. Men minst en tavla till ska få se dagens ljus innan dagen är slut…

Av Soffan - 30 maj 2010 10:33

Att börja en södagsmorron med att titta på danska favvograbben är en bra start på en morron. Nu är han ju i och för sig bara på tv, men ändå. Hade totalt missat att de sänder 100 % bonde igen… En mindre bra start är att höra, redan innan man plockat ut tvättmaskinen, att man tvättat nått man troligen inte haft för avsikt att tvätta… Den här gången var det ”bara” pengar… och de brukar man ju i alla fall inte tvätta hemma i sin antika toppmatade tvättmaskin… men nu är slantarna ren…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards