Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2010

Av Soffan - 18 juni 2010 17:55

Jag tog min lax och gick… inte hela vägen hem… men i alla fall till bilen. Midsommarpresenten är härmed hemburen i god tid till midsommar. Men tro de eller ej.. de fanns tårta idag oxå. Måste vara någon slags sadistisk prövning som jag utsätts för. Gillar ju tårta… och jordgubbar… och marsipan. Men nu är det dags för grönsakssoppa… vilket inte smakar… gott.

Av Soffan - 17 juni 2010 20:58

Är de ens tillåtet att man ska bli bjuden på tårta två gånger samma dag när man bestämt sig för att inte mumsa ”onödiga” saker? Skulle inte tro det… Men på nått mirakulöst sätt avstod jag samtliga godsaker… inte bara jordgubbstårtan utan även den delikata marsipantårtan… åhh… rosen… hm… går kanske att spara? Eller nää... minns nog hur en sparad marsipanros smakar… ingen höjdare. Men de erkände jag nog aldrig för lillebror... som blev utan ros… varje gång.

Av Soffan - 16 juni 2010 20:23

Snipp snapp slut, de trilla en halstablett i min trut... men enda halstablett är bättre än gårdagens resultat. Det där med kinapuffarna va trots allt inte så lyckat… men gott. Kommer att dröja ett tag innan det lockar igen.

Har inte börjat räkna dagarna än… har inte så många fingrar… men jag lovar att semestern hägrar. Men innan dess är det midsommar och festival att se fram mot… utan godis men med mycken nöje…

Av Soffan - 15 juni 2010 21:46

Det var nyttigt att vara ledig igår. För även om de mesta gick fel så har jag haft turen att kunna göra om och göra bättre idag. Så nu känns allt mycket bättre… ända tills jag av ren nervositet, efter ett beslut jag hastigt tog idag, köpte en stor påse kinapuffar som jag klämde i mig i bilen på väg hem… urk…

Av Soffan - 14 juni 2010 19:20

Fy så illa en del beter sig i telefon... och idag jag… till mitt försvar kan jag bara säga att ”– det va inte jag som börja”. Det är inte alltid lätt att behålla lugnet och samtidigt en väluppfostrad positiv attityd när man telefonledes ska ha med ”sjuk…vård” att göra. Drabbades av en diktatorisk småpåve som avgjorde vem som skulle få besöka deras, observera deras, allmänna vårdinrättning eller inte. Idag var det inte min tur… fick inte ens boka tid. Men jag tänker försöka i morron igen… Yttersta försvarslinjen är förhoppningsvis försvagad i morron eller nån annan dag… nån gång måste väl ”hon” vara ledig? Det är ju trots allt dit jag är hänvisad...

Av Soffan - 13 juni 2010 20:21

Kom på nått att vara extra glad över idag också.. och idag är jag extra glad över att jag såg Guns N´ Roses på nittiotalet och inte i går. Och så är jag glad att min far inte snubblat livet ur alla grodorna för då har jag något mer att fota än fina blommor och lilla G. Men annars så vart jag mindre glad när jag lurat dottern att fara med mig till Kupolen för jag glömde pengar o allt hemma. Men det löste sig… men jag kom ändå hem utan det jag åkte dit för… för jag blev snål… och därmed utan sängbord från Indiska. Så kan de gå…

Av Soffan - 13 juni 2010 11:03

Igår klagade jag över regn… i dag är klagolåten i stället att det blåser så att blommorna trillar av balkongblommorna. Vilket ju lär hm… glädja… grannen under som får en blompyntad och färggrann balkong. Men solen skiner i alla fall. Och bara för det så bestämde jag mig slutligen idag för att spackla lite i köket... och då hade spacklet torkat. Säkert redan för flera år sen… himla otur… så det får alltså bli en annan dag ändå. Men så här nära... de har det aldrig varit... så man kan lugnt säga att... jag är på gång. Men tills dess struttar jag omkring och hemmapysslar med annat i blommiga tajts från -95... haha...

Av Soffan - 12 juni 2010 23:02

Om man inte riktigt vet vad man ska göra en lördag, förutom att äta lördagsgodis, så kan man ju alltid hänga på soptippen… Har varit där, i spöregn, med stora M och gjort mig av med bevisbördan efter tavelkraschen och sen är jag ju faktiskt, som god samhällsmedborgare, en flitig sorterare… var sak har sin plats… Och för att förbereda oss för denna, dagens enda, uppgift laddade vi med fika… och allra bäst är det då med hemlevererat grannfika. Eller föresten det var snarare det enda jag gjort idag… förutom det som lämpar sig bäst en regndag som denna… legat i soffan och läst… o tvättat lite o städat ännu mindre.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards