Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Soffan - 5 juli 2010 21:00

Första dagen på semestern blev inte en semesterdag utan en jobbdag. Men nu är skrivbordet städat, ”golvarkivet” tömt och alla mejl besvarad eller nja, kanske inte alla, men nära nog. Verkar som om allt jobb kring festivalen gått bra… blir bara lite tråkad för mitt telefonkrig med Trafikverket… men jag ”vann” ju så de är inget att gråta över. Började dessutom på en ny bok idag som verkar oväntat underhållande och välskriven. I morron ska balkongen få sitt och sen är det minsann dags för lite kalas. En bra början på en välbehövd ledighet…  

Av Soffan - 5 juli 2010 17:49

Om man svarar i telefon kan det innebära att man snabbt för klä sig för att ge sig ut i natten och leta grannar. Nu hittade jag den vilsne snabbt, trots att de var en lätt förvirrade granne som väckte mig i stället för att larma hemtjänsten. Många myggbett senare var grannen i alla fall övertygad om att bästa stället att befinna sig på var i sängen, trots att hon var redo för att ge sig ut på resa… och ja, då var de ju bara att börja om för min del oxå, att gå och lägga sig igen… Är rädd att det här bara är början… räknade just ut att medelåldern i huset är 73 år… och då är det en 27-åring som drar ner medlet…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards