Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Soffan - 17 juli 2010 22:24

Alldeles innan jag klickade hem en ny bokbeställning, som vart lite mer omfattande än tänkt, var jag ute på balkongen i kvällsvärmen. Och där vimsade det omkring en mutantstor humla. Trodde dom gick o la sig innan det vart kväll eller i alla fall innan det mörknar ute. Såg lurt ut att den hittade rätt bo… men den kanske kan få sova över hos nån granne… Hoppas det löser sig… en annan sak som däremot inte löser sig är det faktum att det är varmt ute och att jag vill ha balkongdörren öppen men om jag gör så och det börjar regna… då blir nya parketten blöt… Surt att inte ha tak över balkongen även om den är liten… Men det är väl bara att läggar ner och stänga… för nu börjar det åska… så regnet är nog på väg de oxå.

Av Soffan - 17 juli 2010 10:44

Finns vissa drömmar om jordgubbssylt… att det ska finnas i egentillverkad i min frys för framtida behov. Frågan är bara om drömmen kommer att förverkligas. Finns ju glasburkar med äkta jordgubbssylt, som troligen till och med innehåller just jordgubbar, inne på ”skafferiet”… och dom gubbarna kan man få hem utan att samtidigt få onda bromsbett. Alltså... inga jordgubbar idag utan idag blir de bok och bad... eller i alla fall bok.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards