Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Soffan - 25 juli 2010 22:45

Mindes just nått jobbigt, har ju en förrymd tvestjärt i lägenheten och med min tur så är det säkert flera hundra i sovrummet nu. För nånstans kommer dom ju in och troligast då genom fönstret där. Har några vaga skräckminnen från Gotland, för ca 100 år sen, då jag läste nått om att honorna kan flyga, typ ”lär känna din fiende” och det var ju jättebra att veta när jag redan innan drev familjen till vansinne med att sova på stolar mitt på golvet bara för att det var äckeldjur i sängen. Ska därför nu, för säkerhets skull, utrusta mig med flugsmällan när det är dags att sova… i sängen.

Av Soffan - 25 juli 2010 20:31

Sommaren blev överraskande snabbt till höst. Har ju många outnyttjade badtimmar kvar denna sommar… Men det är så nedrans kallt och regnigt nu så det känns som otänkbart att det ens ska vara möjligt att bada igen förrän nästa år… Och en nära släkting har, enligt säker källa, börjat leta efter fleeceunderstället. Får det verkligen vara så? Eller är det bara att gilla läget, dricka te, tända ljus och mysa i soffan?

Av Soffan - 25 juli 2010 08:59

Är inte så mycket för att döda… men det finns nån i mitt hem som ska dö… eller det var inte tänkt så från början. Då, först, var jag helt inställd på livräddning… men det äckliga lilla vidriga djuret smet. Har en förrymd tvestjärt lös i mitt hem… till och med lilla vovven är engagerad i detta. Han följer mig i hälarna hela tiden i mitt förtvivlade letande. Synd bara att han inte tar det på samma allvar… själv är jag beredd att fly mitt hem...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards