Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2010

Av Soffan - 25 juli 2010 08:59

Är inte så mycket för att döda… men det finns nån i mitt hem som ska dö… eller det var inte tänkt så från början. Då, först, var jag helt inställd på livräddning… men det äckliga lilla vidriga djuret smet. Har en förrymd tvestjärt lös i mitt hem… till och med lilla vovven är engagerad i detta. Han följer mig i hälarna hela tiden i mitt förtvivlade letande. Synd bara att han inte tar det på samma allvar… själv är jag beredd att fly mitt hem...

Av Soffan - 24 juli 2010 09:33

Tror mina vitvaror har fått fnatt… kylen fryser allt… och termometern räcker inte ens till för att avslöja hur kallt det är i frysen… men när ugnsluckan släppte, då släppte mitt morronhumör oxå. Är inte så pigg på såna utgifter just nu. Men det verkar som om jag fått den på plats, många skruvar att skruva på. Men jag kan ändå inte begripa mig på hur och varför en kyl och frys, som hållit stabil kyla i flera år, plötsligt får fnatt och blir kallare än kallt?

Av Soffan - 23 juli 2010 18:32

Har klickat hem åtta nya böcker och en dvd Tintinbox… så jag kommer att klara mig ett tag. Tog en promenad upp på stan när jag skulle hämta de tre sista böckerna. Promenaden tog nära 1 1/2 timme… trodde de var en omöjlighet att knalla genom stan så länge. Men jag var nog in på nära nog samtliga butiker oxå eller struntade i den där de säjer motorsågar och sånt… Hittade tack och lov inget jag ville ha inte ens de jag behövde så de vart många men billiga steg… på en lönedag och allt. Men å andra sidan har jag spenderat en hel del slantar på Mur & Kaminkultur tidigare i veckan...

Av Soffan - 22 juli 2010 23:12

Känner mig lite obekväm med situationen i mitt kylskåp. Har inte varit där så ofta på sistone… men det verkar inte bättre än att någon flyttat in. En stor gigantisk fluga mötte mig i dörren där nyss… äckligt. Det är ju dessutom fryskallt där inne… ingen levande borde vilja vara där. Så hoppet står nu till att den bara satt nånstans på dörren och värmde sig, för där är det varmt, och att den inte kom inifrån, för då är jag inte så sugen längre på de goa köttet jag stekte idag som även ska ätas i morron… Hoppas jag har glömt flugmöte i morron i lunchtid när hungern slår till…

Av Soffan - 22 juli 2010 09:58

Nu har jag väntat hela… eller i alla fall halva veckan på att en hantverkare ska dyka upp eller åtminstone ringa och meddela dag för sin ankomst. Börjar bli sur… för jag lovade ju att vara hemma den här vecka bara för det. Det är med andra ord semesterstressen som gör sig påmind. Oron för att inte ”hinna med” alla upplevelser… typ resor… man förväntas hinna med på samma semester som man vilar och läser alla böcker som travats i vingliga högar på ett mycket oklädsamt sätt i bokhyllan. För hur det än är så värderas man utifrån sina semesteraktiviteter när vardagen gör sig påmind och man återvänder till svalt kontor. Men det där struntar jag i idag – för det ser ut att bli regn – så utan dåligt samvete ska jag luta mig tillbaka i soffan och greppa boken och fortsätta läsa boken för dagen… Sommardöden av Mons Kallentoft.

Av Soffan - 21 juli 2010 15:00

Att titta på när andra arbetar är en klart underskattat syssla… och spackla väggar är jag i alla fall så usel på så jag skulle inte gjort nån nytta ändå. Är klart bättre på att underhålla lilla G och vovven. Men sånt kan man ju inte göra hela dan heller så medan lunchfisken tinade i bilen passade jag på att hälsa på en vän som denna sommar är blomsterhandlare och stormtrivs… begriper bara inte hur det gick till men ut växthuset fick jag med mig en låda me allehanda blommor. Ingen rast o ingen ro… nu måste jag ju plantera mina nya skyddslingar och ta hand om dem också… Börjar bli trångt på balkongen…  

Av Soffan - 21 juli 2010 10:16

Man kan lätt bli lite mesig och varm i hjärtat av söta filmer som Eclipse, satt därför och dumflinade mest hela kvällen när jag kom hem… Kändes inte ens riktigt rätt att fortsätta läsa Mörkermannen… haha… men de gick över. Boken tog slut nån gång i natt. Den var inte de bästa jag läst, men duglig. Rätt lätt är det dessutom att tänka tillbaka till när man själv var 18 år… när man tvärsäkert visste att man skulle leva resten av sitt liv med dåvarande pojkvännen… men hur det naturligtvis inte blev så… Smärtsamt då – men ett vackert minne idag.

Av Soffan - 20 juli 2010 18:59

Har grattat en av två namnsdagsfirare och den ofirade blir det nog nu snart, förutsatt att inget oförutsett händer inom de närmsta minuterna. Eftermiddagen har annars gått i rasande takt. Fick besök av en god vän som jag inte träffat på 20 år… och det blir en himla massa med år som man har att ta igen då, verbalt. Hoppas att vi inte blivit ytterligare 20 år äldre innan det är dags för nästa träff… för det var spännande, skoj och riktigt trevligt. Har nog saknat honom mer än jag förstått. Och så efter gårdagens filmförberedelse är jag nu snart redo att gå på bio och se Eclipse… Som jag sa tidigare… det är himla stressigt det här med att ha semester…  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards