Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Soffan - 6 augusti 2010 22:40

Va snopen jag blev tidigare ikväll… upptäckte att jag missat att vända blad på almanackan och därför lurats att hälla ur mjölk, som jag tyckte verkade oroväckande fräsch för det gamla datumet… men de var innan bion och värsta godisfrossandet denna sommar. Så nu kan jag ju ta o fundera över det istället… de var ju inte ens lördag och godis ingår ju inte riktigt i vardagsdieten. Filmen var rätt söt föresten… såg Trollkarlens lärling. Men nu är det dags att välja ny bok att läsa medan jag väntar på att Supernatural börjar…

Av Soffan - 6 augusti 2010 16:22

Hemkommen från en cykeltur i Stjärnsund, vilket är hur trivsamt som helst, möttes jag av ett trapphus fyllt med tvättmedel, sköljmedel, hushålls- och toapapper och ett litet bokpaket. Vad hände med att ”ringa innan leverans”? Hoppas granntanten inte haft för avsikt att ta sig ut innan jag kom hem. Men tillbaka till cykelturen, tog alltså en cykeltur med farsan i Stjärnsund och … den var kanon och gav allt en lägenhetsboende kan önska… grönska och små fina hus med välplanterade trädgårdar att sukta efter... och god glass. Det blev bara en enda miss och det var att jag av någon outgrundlig anledning inte köpte en butterkaka eller nått annat ûbergott fikabröd från Fredholmsbröd i kiosken eller boende där vill nog hellre att man kallar det Lanthandel… Men det rådde jag bot på genom en snabbfika på grönsaksmarknaden hemma istället… men det hade varit godare me sockersöt butterkaka…

Av Soffan - 6 augusti 2010 08:48

Hm... saknar min "morronradio"... ZTV...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards