Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Soffan - 7 augusti 2010 21:18

Blev ingen butterkaka idag heller… och förutsättningarna för att det finns kvar i morron lär väl vara lika med – noll. Men jag hoppas… Men för att inte bli alltför besviken fikade jag gott i Mora idag, utifall. Tog en tur dit och lite överallt annstans också, på en gång. Målet var jubileumsutställningen på Zornmuseet. Så nu har vi sett den dyraste tavlan som sålts i Sverige… och självklart är det är svårt att låta bli att undra över vem som i juni köpte tavlan för 26 miljoner… Själv valde jag att köpa tavlan på vykort... för 7 kronor... kontant.

Av Soffan - 7 augusti 2010 09:38

Har funderat över morgonens händelse… varför var dom ens uppe och vaken? Moppeungar ska sova fram till minst nio och gärna tio på morron… sen gör de heller inget om de lägger sig samma tider, fast på kvällen… Är det här ett ålderstecken, att vara känslig för oljud? Kanske, men inte på morron… då är det en mänsklig rättighet att få sova utan att väckas av illalåtande mopedligister…

Av Soffan - 7 augusti 2010 07:37

Hyser ett starkt agg gentemot moppeungar som strax efter sju på morron gasar, sladdar och tutar hejdlöst på sina mopeder… ljud som är helt omöjligt att stänga ute. Men en av de unga… jag hör ända in att han förstår hur illa det är… att det kan finnas grannar som blir vådligt grinig om de blir väckta vid denna tid en lördagsmorron… grrrrr… Så, som sagt, ett av dessa barn hade viss insikt, tack för det. Men vad gör det nu egentligen, nu är jag ju vaken… och trött och sur… utan att jag hotat någon med att skruva sönder mopederna i mikrodelar och stampa på dem.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards