Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Soffan - 22 augusti 2010 19:24

Dottern läste tidning hos min far och visade mig en artikel... och den fick mig att bli lite betänksam... inte bara för att hon skratta när hon visade mig den, utan ändå... Funderar på om jag ska göra ett försök att vara ”god granne”… inte med alla grannarna utan jag tänkte helt sonika välja ut några få till att börja med… typ snälla tanten som bor närmast. Kommer att behöver samla lite bonuspoäng inför höstens övningar… dvs. om jag ska få som jag vill med kommande projekt måste jag vara en snäll, lyhörd, förstående och hjälpsam granne… Kommer att ha lite att jobba på alltså... eller inte bara jag utan hela styrelsen i vår brf… haha… Men som sagt, jag har inte lovat nått… än… det är bara en tanke än så länge...

Av Soffan - 22 augusti 2010 10:17

Insåg igår att jag var rätt ”mätt” på loppisar och allehanda fynd man kan göra på dylika tillställningar. Samtidigt svider det en smula att bara lämna iväg saker som man själv kunna sälja… om lust funnits. Men ska ta mig en funderare på alternativet med ”procentförsäljning” – för då gäller det bara att ladda bordet med säljvänliga saker, hålla tummarna för att andra tycker lika och sedan luta sig tillbaka hemma med god bok och förhoppningsvis försvinner prylar av sig självt - utan egen arbetsinsats – och eventuella slantar inkasseras… och därmed skulle även risken för egna fynd vara minimerad… Så tillbaka till tankarna om återvinning och överblivna saker… undrar vad jag ska göra av resten av den monsterstora squash som till vissa delar blev lasagne igår… glömde… den blev till god lasagne… vilket vissa skeptiker inte trodde var möjligt…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards