Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Soffan - 28 augusti 2010 21:46

Heldag och utflykt till Norn med barn och barnbarn och inget besök på ”Litteraturens dag” på Kupolen… Vilket nog bara var tur, för det är fullt på ”att läsa hyllan”, har investerat så jag klarar en lång bokläsarhöst- och vinter. Vilken jag hoppas blir bister, kall och snöfattig så att fästingarnas överlevnadsvillkor radikalt försämras. Finns bara ett ”bekymmer” med bokinköpen… dom ha främst skett hemma från soffan… så jag känner mig som en skurk när jag besöker den lokala bokhandeln...

Av Soffan - 28 augusti 2010 08:42

"Skönt" att ribban är lagd för dagen. Har just krigat på skafferiet om priset på min frukostmacka med russin. Jag hade dock, för ovanlighetens skull, rätt. Hm.. förlåt lilla M för skoköpet härom dagen – då hade jag fel – inte om priset var bara lixom på fel butik… men jag är i alla fall nöjd med skorna och jag har inte fått skoskav som straff, än.

Av Soffan - 28 augusti 2010 07:19

Vet att det är lite tidigt men så går det när man frossar… hm… men det är då jag har tid att tänka på dom små sakerna… tidigt på morron alltså. Det blir ingen chans till att träna tranan, plankan eller solen för M och mig i höst. Vi som har laddat så de senaste åren, eller i alla fall jag, och trott på att avhållsamhet från gympasalar skulle skapa oanad förmåga att utföra dessa positioner. Men nu blir det alltså ingen power yoga. För övrigt en av de få motionsformer jag har kondition nog att utföra… och med relativt liten skaderisk. Har blitt en smula försiktig me åren… eller typ… har vett att hushålla med resurserna… ;)

Verkar bli en fin dag idag men jag ska för säkerhetsskull återvända till kudden och boken en stund till... kul att läsa Modesty Blaise i bokform.

Av Soffan - 28 augusti 2010 00:05

Spanskt chokladfrämmande är inte fel. Eller det kanske snarare var flygchoklad… vet inte så noga… för vi hann inte riktigt bekanta oss riktigt innan den tog slut. Så det är alltså så… om man önskar något tillräckligt mycke då kan det hända att det ringer på dörren och att man får främmande av vännen M som har gottis med sig… Godissuget är därmed tillfredsställt för kvällen… Och eftersom kvällspromenaden är gjord är det väl dags för kudden och boken för kvällen... "Köpa henne går inte" av Peter O´Donnell.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards