Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2010

Av Soffan - 19 augusti 2010 06:35

Räddade just mina fina balkongblommor efter att ha övergivit dem under en längre tid och dessutom låtit dem trampa vatten senaste dygnen. Attans vad de regnar… knöligt att inte ha tak över holken – för jag hade dessutom grejer på tork där också… haha. Men nu är det frukost och strunt i regn. Torkade blåbären är slut så nu tuggar jag gojibär till filen istället. Inte lika gott men trevlig röd färg har bären i alla fall… och det är väl en lämplig frukost för den som klämde pizza igår kväll… Har tv på och ser reportaget om tjuren som hoppade upp på läktaren och skadade folk... och det är ju tokigt... men... när ska spanjorerna sluta med tjurfäktning? Nä, ska kanske ta o käka min frukost och ta tag i mina egna "examensbestyr" istället... Har många fjärilar i magen just nu...


Av Soffan - 18 augusti 2010 21:06

Min journalistfobi fick sig en törn idag. Önskar att jag kunde stänga av telefonen i några dagar och dra täcket över huvet och invänta nästa vecka eller nått annat lämpligt datum framöver…. höstlovet kanske… Men om jag ska ligga under täcket länge lär jag ju tappa alla muskler och därför tror jag ska köpa såna där gummisnoddsträningsgrejer… utifall. Dessutom regnar det och jag har ont i halsen… men jag håller tummarna för att allt går bra i morron. Är ju lite av examen för mig och O... och de vore ju kul om nått funkar i alla fall...

Av Soffan - 17 augusti 2010 23:03

Tror de finns olika slags föräldraskap… vissa där eget ansvar för barnen är en naturlig del i liven och andra där eget ansvar inte ingår… Men det är klart… det är lugnare att vara mormor än mamma… så vad förstår jag om sånt…

Men jag har i alla fall inte övervägt att byta jobb trots kvällens möte, än i alla fall… och klarar nog några till såna här möten… tror jag. Jag blir lite hes bara…  

Av Soffan - 17 augusti 2010 18:13

Laddad med Maxboxmat i magen är jag redo kvällens mötesupplevelse... hoppas jag… om inte så kan jag ju leka med leksaken jag fick med maxboxen. En boll kan jag ju inte skada vare sig mig själv eller nån annan med… även om det skulle behövas. Så det är nog bra att jag har en björn med med mig... utifall.

Av Soffan - 16 augusti 2010 21:44

Har klurat och funderat och nu har tomten börjat jobba och i och med detta börjar årets julklappar trilla in… haha… Men känn inte stress kära vänner, jag publicerar min önskelista snart… så ni hinner med… ;)

För övrigt har det blivit nått fel på vädret och temperaturen ute, frös ju sjutton om knäna när jag gick hem idag… och så ska de väl inte vara? Borde i och för sig vara van från kontoret där det blåser styv kuling under skrivbordet… och det är nu man har rätt att känna ett visst uns av avund då stora M minsann har betalt för att vara i värmen.

Av Soffan - 15 augusti 2010 23:11

Kanske var det sista dopet i sjön för den här sommaren… eller inte. Vågade mig idag på ett dopp i kallare sjö än den hemmavid. Men innan det så har jag och L varit mer kulturella än vad man nästan klarar på en dag. För fika räknas väl också till kultur, om det ske i rätt miljö, eller? Har haft en utflyktsdag med besök vid Carl Larsson-gården som startpunkt och som avslutning god squashlasagne som tillagades medan vi tog ett dopp… en god dag alltså. Lite farligt bara att besöka Lilla Hyttnäs i Sundborn… det kan hända att man låter sig inspireras… det firrar ju gärna till lite extra i pysseltarmen när man varit där…

Av Soffan - 15 augusti 2010 11:22

Vi har troligen varit utan telefon eller nått sån nu under helgen. För när jag vaknade satt de en man i en telefonstolpe ute på gården. Vet att det är ofint att fnissa åt den som bara göra sitt jobb… men… de såg rätt festligt ut när han vildsint fäktade, högg och kapade grenar inne i en tät granhäck, för av någon anledning har grannarna låtit häcken växa fritt runt om stolpen. God frukostunderhållning i alla fall… men jag misstänker att jag snart får veta att vi måste gör nått åt häcken… fast den e ju lixom inte vårat problem.

Av Soffan - 15 augusti 2010 00:47

Förstörde matminnet från eftermiddagen lite tillfälligt med lördagsgodis. Men det är väl som det ska… Hade visserligen tänkt att det skulle räcka ända tills nu, nu när det är Blade Trinity på tv… Men de gjorde det inte. Måste bero på att man som liten hos tandläkaren fick lära sig att man skulle äta upp sitt godis snabbt och inte spara på det för att undvika hål i tänderna… eller nått sånt. De sa visserligen aldrig nått om hur snabbt eller spara hur länge…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards