Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2010

Av Soffan - 14 augusti 2010 20:56

Födelsedagsmiddag på Dala Husby Hotell är definitivt inte fel. Utmanade ödet genom att äta blåbär med vita finbyxor på… men även om blåbär är gott så var det inte det enda jag åt. Inledde det hela med Hummer med majonnäs & rostat surdegsbröd… säger bara det... hummer… mums...till varmrätt valde jag Inkokt lax med ljummen färskpotatissallad, tempererat ägg & dillvinaigrette … och det var då, sist alltså, som blåbären dök upp, tillsammans med Fattiga ridare med vaniljglass. Nu är det ju så att allt smakar gott i trevligt sällskap... men maten var alldels väldigt god...

Av Soffan - 14 augusti 2010 13:24

Vaknade alltför tidigt och kände mig pigg och utvilad... på en lördag morron. Planen var sovmorron… och sen såsa runt och göra mest ingenting eller på sin höjd läsa vidare i Mannen i sjön. Boken är bra men jag somnar ju hela tiden när jag ska läsa på kvällarna. Men de vart tvättstugan, skafferiet, frukost me grannen och lagning av städprylar i tidigare nämnda tvättstuga och det som var olagbart fick fara till tippen och slutligen ommöblering av parkbänkarna på gården. En rivstart på lördagen alltså…

Av Soffan - 13 augusti 2010 23:14

Är så trött nu att jag troligen inte kommer att orka masa mig ända in i sovrummet innan jag somnar. Istället för att åka raka vägen hem och vila tog jag en liten omväg via bion. Behövde nog tänka på annat några timmar… eller närmare bestämt en timme och femtio minuter… Men nu är det Supernatural och de är underhållning de me… och kanske kan jag hålla mig vaken och se hela avsnittet. Ska i alla fall jobba på det – med ett öga i taget öppet. Föresten så såg jag Knight and Day och fnissade faktiskt lite emellanåt...

Av Soffan - 13 augusti 2010 17:44

Vad är de för skitdag idag? Nån verkar ha limmat stolen på kontoret, har inte lyckats lämnat stället, än, och dessutom det är sommartid. Kan det möjligtvis vara fredag den 13?

Av Soffan - 12 augusti 2010 22:00

Undrar om man kan ställas till svars för om ”fel” parti vinner valet? Det är i alla fall så hotet känns som hänger över mig och min arbetsinsats just nu. Är med andra ord lite trött på politiker och pressade tjänstemän. Men om man bortser från allt vad jobb heter så är det kalasdagar just nu. Tårta, drömrulltårta och ljuvliga hallongrottor… synd bara att man blir så mätt i magen av att gratta födelsedagsbarn. Grattis till er båda...

Av Soffan - 11 augusti 2010 21:22

Det är definitivt fortfarande måndagsvarning… men idag är det mer telefonörat som fått sig en omgång. Ilskna rektorer e inte att leka med… men bortsett från det så har det smitts utflyktsplaner idag… på arbetstid. Fler kulturella upplevelser på gång… med fika. Eller det där sista var mer mitt bidrag till planen...

Av Soffan - 10 augusti 2010 15:42

Nä, det är inte måndag, men det känns så ändå. Efter en snabb översyn av 123 mejl och oavbrutet telefonerade är jag hes, öm i telefonhanden och allmänt sliten. I morron ska jag testa att prata med nån kollega oxå... om jag hinner.

Av Soffan - 8 augusti 2010 10:05

Idag skulle man kunna tro att det är sista semesterdagen… men de är de inte… Har en teori om varför man inte ska börja jobba på måndagar efter en skön semester men den behåller jag för mig själv… för som sagt… teorin fungerar väl bara i teorin är jag rädd…  

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards