Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2010

Av Soffan - 5 augusti 2010 14:36

Sol och varmt – borde bada – eller åtminstone slappa på balkongen… typ sova en stund med boken i handen… Är lite trötter efter shoppingturen med far fast det var nog fikat i Torsång som tog på krafterna… Tar mycke energi att bearbeta grymstora mackor… och det är ju viktigt att vila på maten… så det blir nog inget besök på tippen idag heller… vicken otur.

Av Soffan - 4 augusti 2010 19:40

Det var inte så trist att rensa och röja ändå... Hittade nyss mina… hm… skinnbyxor… inköpta nån gång i slutet på 90-talet… och något annat försvar har jag inte annat än att, det var rätt inne då. Dom är inte blanka utan nån form av slipat skinn… Men till saken… dom passar än eller snarare igen… och sånt känns ju inte helt fel… utan snarare rätt bra…

Av Soffan - 4 augusti 2010 17:00

Sakta men säkert fylls svarta sopsäcken i hallen med saker, prylar, papper och annat krafs. Kartonger till gamla uttjänta mobiler… varför har jag ens sparat dem från början? Och vem vill vet att man ska få 347 kr om året, i pension? Tur det fanns fler såna där papper med lite andra siffror på undanstuvad på fel ställe… men nu ska papperen ner i arkivet… det riktiga…. inte det där svarta i plast i hallen…

Det här rensandet är inte kul, inte ens lite… men snart ska jag ner i källaren och leta fram största resväskan… Den ska ut på tur igen, med stora M. Tråkigt bara att den tenderar att bli mer berest än mig… utan mig. Den här gången går resan till Spanien… Fast den får åka hur mycket den vill… bara den håller sig inom Europa… haha... för den har åkt på alldeles för många jordenruntresor redan… utan mig.

Av Soffan - 4 augusti 2010 14:25

Även om dagen startar i rask takt med miljoner projektuppstarter på en gång är det inte riktigt säkert att det blir så mycket gjort i slutänden… Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag aldrig någonsin mer kommer att stryka på köksbordet dvs. strykapåbordetfilten åker ut… och den åkte ända ut i hallen, där många andra saker också hamnat. Så sorteringskaoset i köksskåpen har förflyttats från köket till hallen… vilket är lite närmare tippen… vilket är bra.

Av Soffan - 3 augusti 2010 11:10

Tisdag förmiddag och C har kalasdag idag och det är tårta på gång… tror jag. Ska i alla fall undersöka om och utifall möjligheterna inför detta. Har bara ett uppdrag innan dess… present… gäller att hitta på nått klurigt och nyttigt. Men har lovat ut lite annat innan det också… :)

Av Soffan - 2 augusti 2010 07:48

Nu, så här lagom nyvaken, efter att under natten ha begrundat senaste dagarnas shoppande tillsammans med vännen Å inser jag att jag har problem. Inte med själva shoppandet, för det var både kul och inspirerande… utan med platsbrist. Hur tänkte jag när jag köpte, inte bara tekannan, utan dessutom ett antal nya fina STORA tekoppar? Och kläderna… var ska jag hänga dem? Behöver fler galgar annars måste det till en gallring i garderoben och bokhyllan… hm… nya böckerna… måste göra plats där. Eller om jag läser riktigt flitigt några dagar till så kan jag lagra några till böcker på kontoret… kanske… och sen så jag har ju faktiskt köp julklappar oxå… Är nog bäst att jag går och lägger mig en stund till och funderar på min platsbrist...

Av Soffan - 2 augusti 2010 00:12

Sedan igår äger jag en egen tekanna och har ännu en grej att bocka av på min ”att göra lista innan jag dör” om jag hade haft en sån lista – vilket jag inte har… jag har… hm… tjuvplockat ärtor i ett dike i spöregn… kändes sådär… blött och lite genant.

Kan inte säga annat är att det verkligen var en körig dag igår… och ärtorna kom lixom sist… efter tekannan, färjefärd, bokfynd och gudomligt god lax i Lysekil. En och annan kasse med kläder blev de väl oxå… förstås… men bara nyttiga och bra saker… typ… eller nja. Men fin är dom i alla fall…

Men idag är det söndag och söndagen har varit dryg med mängder av tågbyten, det är trixigt att resa på tvärsen, men med en underhållande bok och god mat i magen, tillsammans med gårdagens ärtor, så går det bra att fara kollektivt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards