Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Soffan - 5 september 2010 20:08

Smet undan dammsugning och vilan missade jag totalt, istället tossade jag, eller snarare vi, ur totalt på en ”Kort & scrapbookingmässa” i Avesta. Det var inte jättesvårt att övertyga min pysslande dotter att följa med… och lilla G, hon har ju inte så stort val, utan hängde med go och glad. Vi tittade, handlade och planerade och jag kommer troligen att drabbas av total handlingsförlamning när det väl kommer till kritan… eller till pysslande. Vill ju lixom inte förstöra de fina grejerna jag köpt… Ett typisk fall av nybörjarångest… vilket jag har viss erfarenhet av då jag genom åren passerat många nya trender i pysselvärlden... haha...


Av Soffan - 5 september 2010 07:21

Vaknade alldeles för tidigt idag… och då kan de ju vara vettigt att förvalta tiden…. Oj, nu vaknade visst dottern också… Va skoj, då är jag inte ensam om att vara vaken i alla fall då… förvalta tiden var det, tänkte sammanställa en ”att göra lista” för dagen;

  • söka byggnadslov dvs. skriva under papper på två förkryssade ställen
  • bära skräp till garaget för vidare färd till tippen, en annan dag
  • avsluta dammsugningsprojektet
  • vila

Sen tog den slut, både listan och orken… tror jag skriver under papperen och tar skräpet med mig ner i garaget och far o hälsar på barnbarn i stället... men först frukost och lite soffmys...

Av Soffan - 5 september 2010 02:08

Hemma igen utan frostskador… vilket får ses som en lyckad musikalisk utflykt i ett kallt kalkbrott. Sen håller man sig ju varm om man äter mest hela tiden oxå… viket man kanske skulle kunna tänka sig att jag gjort… typ. Nästan det första jag gjorde när jag väl kom hem, förutom att äta lite till, var att jag gömde undan vinterkläderna igen, vill ogärna se dem på några månader än… Men nu är det faktiskt dags för kudden och Modesty Blaise… sen måste jag nog fundera lite över hur man kan klara av att flyga upp och ner och snurra runt samtidigt och bara låta planet falla... P-Floyd var som väntat underhållande och allt annat runt omkring oxå... en bra kväll alltså och väl värd att frysa lite för.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards