Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2010

Av Soffan - 24 september 2010 21:00

Om man tänker bakande i matematiska former… som en ekvation… då har jag x antal bullar i magen men ändå 75 stycken i tryggt förvar, paketerade och klara att ätas i morron… då kan man tänka sig att svaret på x är; inte så himla många… eller färre än möjigt... typ...

  

Av Soffan - 24 september 2010 20:11

Trots ömma tår efter nästan en heldags jobb på Kupolen är dagens bullbak i full gång - men så påbörjades det redan igår… Allt var laddat o klart till när jag kom hem, så idag fanns ingen återvändo. Luktar mumsigt nu i alla fall…

Av Soffan - 23 september 2010 21:17

Kvällsmaten ikväll vart något av det mest utseendemässigt osmakliga jag någonsin har åstadkommit men ändock ätit. Tanken var kesoplättar med hjortronsylt… vilket är godisgott… men kesoplättarna blev till en gul smetig seg gegga som inte stelnade till några plättar överhuvudtaget. Men e man hungrig så duger allt... Tur jag inte gav mig på bullbak ikväll också… för blir inte mina bullar god… då gråter jag. Men något bra fick jag ut av det i alla fall… för i ren frustration över mitt misslyckande vid spisen så städade jag halva hemmaskafferiet. Så nu är det rent och sorterat… till hälften.

Men nu e de dags för hämtning vid tåget och sen boken, sängen och nattinatt. Åhh föresten … mobilen… den e fin och jag fattar inte ett smack. Har kommit till sida tre i handboken… haha… ladda men sätt först i batteriet. Typ...

Av Soffan - 22 september 2010 21:29

Verkar som om man håller en Rockbjörn i handen några ögonblick, då får man en bra dag, bara så där utan vidare. Var första gången jag såg den lilla glada björnen på riktigt. Även om det absolut inte handlar om egen prestation… så kändes det bra att vara en liten liten planerade fnutt i det hela som ledde till priset för Årets festival hamnade Borlänge… Björnen har så att säga; fixat nya fiskkompisar till min onda men ensamma firre och botat min tomhänthet från igår… doppresenter är nu både inköpta och inslagna. Mobilen ska däremot undersökas vidare under morgondagen… Attans va nöjd jag känner mig…

Av Soffan - 21 september 2010 23:37

Har grejat ett butiksrekord idag. Har nog aldrig besökt så många spridda butiker på så osedvanligt kort tid och dessutom kommit ut tomhänt, men med en plan. Köpen idag lät jag istället A stå för, tack så jättemycket A och M för assistansen att får hem ”min” tavla från Mora… pengarna är på väg. De blev alltså ingen fisk idag… de blev en tavla. Kommer att bli så fin här hemma så… hoppas jag. Kunde ju lixom inte spika upp den direkt när jag kom hem, för det vart en utflykt med stora M på vägen hem. Eller det vart typ en omväg… Men nu så… nu är det minsann dags att sova… men kanske inte så gott… är väl fullmåne snart om nån dag, eller natt snarare. Åh, just ja, i morron ska jag pilla me min nya mobil... på arbetstid...

Av Soffan - 20 september 2010 22:19

Glömde rapportera om den onda fisken; det lilla monstret har faktiskt haft den goda smaken att överleva flytten och den tillfälliga tillvaron i tillbringaren. Något jag uppskattar med tanke på all möda jag lade ner på fiskens liv och hem igår… Är faktiskt så tacksam att jag funderar på att "glädja" den lilla med en ny familj...

Av Soffan - 20 september 2010 21:56

Har ju tjatat om att det ska bli skönt när valet är över och alla ohållbara vallöften upplöses i tomma intet och tidigare politiskt tagna beslut kvarstår, och med tanke på utgången i ”mina” kommunen så verkar det kunna bli så. Något jag är mycket tacksam för, för det är så trist att skrota fungerande trafiklösningar bara för att… speciellt om man är lite nöjd med lösningarna oxå. Annat jag är nöjd med är att jag har bakat idag, vilket i och för sig är helt idiotisk när jag är inne i en frossarperiod, men nu är det gjort och det är ändå bara början. Ska bli bullar oxå… en annan dag…

Av Soffan - 19 september 2010 15:19

Att en enda liten fisk kan ställa till med så mycket oreda är ett mysterium… eller om det är jag, fisken matte, som orsakar det? Det är söppel o kladd o lortigt akvarievatten överallt. Lilla vovven ligger och betraktar eländet från soffan… lite lagom loj efter att ha jagat äpplen… och skrämt höns. Huvudpersonen för det hela tar det lugnt och simmar lite nonchalant omkring i finaste tillbringaren. Nån som vill ha saft, kanske… hehe…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards